1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. Balloon Tallinn avab linnaelanikele uksed homme
Balloon Tallinn avab linnaelanikele uksed homme

Balloon Tallinn avab linnaelanikele uksed homme

DSC_4584Homme pärast mitmenädalast edukat testimist avatakse Tallinna linnaelanikele ja külastajatele unikaalne lennuatraktsioon Balloon Tallinn ehk hiiglaslik heeliumiga täidetud balloon, mille gondlist avaneb hingemattev panoraamvaade Tallinna vanalinnale, südalinnale, Kadriorule ja merele.

Heeliumiga täidetud ning maa külge ankurdatud Balloon Tallinna vaateplatvorm ehk gondel lennutab tuulevaikse ilma korral kuni 30 inimest korraga ning võimaldab reisijatel nautida panoraamvaateid kuni 120 meetri kõrgusel. Selge ilma korral on nähtavus Balloon Tallinn gondlist rohkem kui 40 kilomeetrit. Tegemist on kõrgeima avatud väliplatvormiga Tallinna kesklinnas ning kõige põhjapoolsema taolise atraktsiooniga Euroopas.

“Rahvusvahelises plaanis on Balloon Tallinnal pealinnaga võistlevate linnade nagu Peterburi, Helsingi, Riia, Stockholmi või Kopenhaageni ees kindlasti suur eelis. Selline unikaalne atraktsioon tõmbab ligi ja paneb kahtlemata Tallinna taaskülastama märkimisväärselt suure arvu turiste,” kommenteeris Eesti Hotellide ja Restoranide Liidu juhatuse ase-esimees Feliks Mägus.

DSC_5247Põhjamaades täiesti ainulaadne kõrgtehnoloogiline ja loodussõbralik atraktsioon paikneb Tallinna Sadama A-terminali ja kruiisilaevade vahelisel alal. Heeliumpalli tootja on Lindstrand Technologies Ltd. – maailma juhtiv õhust kergemate lennuseadmete leiutaja ja tootja.

“Heitlikud juuniilmad ja tugev tuul on lükanud Balloon Tallinna avamist mõnevõrra edasi, kuid nüüd on kõik vajalikud ettevalmistused teostatud ning ilmajaamad lubavad ka rahulikumaid ilmaolusid, mis võimaldavad palliga lendamist nautida,” ütles Balloon Tallinn operaatori Lennulaev OÜ juhatuse liige Sigre Luts. Lennuatraktsioon avatakse huvilistele reedel, 20. juunil ning ülejäänud Balloon Tallinna kompleks (kohvik ja pakihoid) – juulis.

IMG_8311Balloon on ühendatud trossi abil maapinnaga ja seda juhitakse elektrilise vintsi-süsteemi abil. Palli hoiab maa küljes 136 tonni betooni ja 11 tonni kaaluv vints. Balloon võimaldab turvalisi õhulende kuni 12 m/s tuulega. Üks lend kestab 10-15 minutit.

Balloon Tallinn on täidetud heeliumiga, mis on täiesti inertne, puhas, mitte-toksiline, plahvatusohutu, tulekahjukindel ja lõhnatu gaas. Vintsi-süsteemil on 3-kordne tagavarasüsteem ning lokaalne tagavarageneraator.

Kaheksanurkne vaateplatvorm on kinnitatud heeliumpalli ümbritseva spetsiaalse võrguga heeliumpalli külge. Vaateplatvormi vaateulatus on avatud (vabas õhus), kuid on piiratud turvavõrega, mille võrestik võimaldab siiski takistuseta ka kauneid fotosid teha.

Balloon Tallinn on avatud septembri lõpuni ning võtab reisijaid pardale iga päev kl 08:00-20:00, kui tuul lubab. Maailmas on seda tüüpi lennuatraktsiooni paigaldatud üle 40 korra kokku 18-s erinevas riigis.

IMG_8318Heeliumpall on mõeldud külastamiseks kogu perele, kuna annab ballooniga lendamise kogemuse ja võimaldab panoraamvaadet nautida igal reisijal, ka kõige pisemal või kõige vanemal. Palliga saavad lennata ka liikumisraskustega ja ratastoolis reisijad. Ühtlasi saab heeliumpalliga sõitu broneerida ka privaatseteks sündmuseks.

Balloon Tallinn heeliumpalliga lendamine Eestis on reguleeritud lennundusregulatsioonidega. Seda tüüpi ballooniga lendamine on sama ohutu kui lennukiga lendamine. Pallilendu juhib samaaegselt kaks lennuoperaatorit – üks neist asub palli gondlis ja teine maapeal.

Balloon Tallinn heeliumpalli tootja Lindstrand Technologies Ltd. (LTL) on maailma juhtiv õhust kergemate lennuseadmete leiutaja ja tootja, kelle asutajaks, patrooniks ja juhiks on lennunduses hästi tuntud insener ja piloot Per Lindstrand. Tooted, mis on sertifitseeritud 48 riigis, ja laitmatu ohutusalane reputatsioon teevad LTL-ist maailma kõige mitmekülgsema õhulaevade, gaasiõhupallide, ankurdatud õhupallide ja kõrgtehnoloogiliste õhust kergemate struktuuride tootja.

Muuhulgas, 1999. aastal võitis LTL koostöös Saksa Daimler Chrysler Aerospace’iga Euroopa Kosmoseagentuuri lepingu kõrgustes asetseva pikaajalise vastupidavusega õhulaeva välja töötamiseks. 2002. aastal pakuti LTL-ile lepingut disainida ja toota Marsi missiooniks Marslanderile erivajadustega langevari Beagle 2. See oli läbi aegade kõige innovaatilisem langevari, mis on kunagi tehtud ning 2003.a. oli langevarjuga maandumine Marsil edukas.

Head Uudised GoodNews