Avaleht Keskkond KÜÜNLAÜMBRISTE JAHT! Lapsed hakkavad küünlaümbriseid ja kasutatud patareisid koguma
KÜÜNLAÜMBRISTE JAHT! Lapsed hakkavad küünlaümbriseid ja kasutatud patareisid koguma

KÜÜNLAÜMBRISTE JAHT! Lapsed hakkavad küünlaümbriseid ja kasutatud patareisid koguma

Küünlaümbriste jaht
Foto: Eti Lillemäe

Eesti üks suurim keskkonnakampaania “Küünlaümbriste jaht” alustas koos oma sõsarkampaaniaga “Patareijaht” viiendat hooaega. Laste keskkonnateadlikkuse suurendamiseks mõeldud teeküünlaümbriste ja kasutatud patareide kogumisaktsioon kestab seekord 2018. aasta 15. märtsini.

Keskkonnaaktsiooni korraldaja, MTÜ Tuleviku Heaks juhatuse liikme Mari-Liis Kallismaa andmetel on seni kampaanias osalenud üle 38 000 keskkonnateadliku noore inimese, kes on nelja aastaga ringlusse suunanud ligikaudu 11 miljonit alumiiniumist küünlaümbrist ning 1,1 miljonit kasutatud patareid. ”Näiteks eelmisel aastal kogusid lapsed rekordiliselt kokku üle 4,7 miljoni tühja küünlaümbrise, mis moodustab hinnanguliselt 31% aasta jooksul Eestis põletatud teeküünaldest,” lausus Kallismaa. “Me ei kutsu lapsi selle keskkonnakampaaniaga tarbima, vaid olema loovad ning leidma kohti, kus tühje küünlaümbriseid ning kasutatud patareisid niikuinii juba tekib.”

Kallismaa sõnul viibis seekordse hooaja algus, kuna aktsiooni rahastajate leidmisega oli raskusi. “Kuna oleme osalejate arvult kasvanud Eesti üheks suurimaks keskkonnakampaaniaks, mis on tähendanud ka kulude kasvu, otsustasime sel aastal taotleda lisarahastust Keskkonnainvesteeringute Keskuselt,” rääkis Kallismaa. “Paraku saime äraütleva vastuse, mille kohaselt on “projekti mõju keskkonnaeesmärkide saavutamisele kaudne”, “kampaania teema kitsas” ja “eelarve ebaproportsionaalselt suur”. Olukorra päästis viis aasta tagasi “Küünlaümbriste jahi” algatanud suurim kodumaine ringlussevõtuteenuste pakkuja Kuusakoski, kes võtab seekord enda kanda lõviosa kampaania kuludest ning kogu aktsiooni logistika.”

Kuusakoski juhatuse esimehe Kuldar Suitsu kinnitusel otsustas ettevõte “Küünlaümbriste jahile” ja “Patareijahile” senisest oluliselt suuremal määral õla alla panna selleks, et populaarse keskkonnaharidusliku kampaania traditsioon Eesti Vabariigi 100. juubeliks ei katkeks. “Kampaania õpetab lastele jäätmete sortimise ja taaskasutuse olulisust ning muudab ka keskkonda puhtamaks, kuna alumiinium ei lagune loodusesse sattudes kunagi ning patareid on sootuks ohtlikud jäätmed,” ütles Suits. “Seepärast võtame seekord enda kanda ka vanade patareide taaskasutusse suunamise, ehkki see ei ole Kuusakoski igapäevane tegevus.”

“Küünlaümbriste jahi” ja “Patareijahi” eesmärgiks on koguda kokku võimalikult palju alumiiniumist teeküünlaümbriseid ning kasutatud AA-, AAA- ja nööp-patareisid. Võistlus toimub kolmes kategoorias nagu seni: lasteaialapsed, 1.-6. klassid, 7.-12. klassid, kusjuures eraldi arvestatakse väikeste (1-15 last) ja suurte (16 ja enam last) koosseisude tulemusi.

Kampaanias osalemiseks tuleb hiljemalt 15. märtsiks 2018 registreeruda veebilehel sama kuupäevani kestab ka kogumisperiood. Seejärel saab kuni märtsikuu lõpuni tuua küünlaümbrised ja vanad patareid lähimasse Kuusakoski teeninduspunkti. Tulemused avalikustatakse veebilehel ja Facebooki lehel 30. aprillil ning auhinnasündmus toimub 10. mail Tallinnas.

“Küünlaümbriste jahi” peasponsor on Kuusakoski ja “Patareijahi” peasponsor mobiilioperaator Diil. Lisaks aitavad keskkonnakampaaniat korraldada Päästeamet, Olerex, Go Bus, Forum Cinemas, Kalev Spa, NUKU, Vene Teater, Teletorn, Eesti Vabaõhumuuseum, Lontova Seikluspark, Tallink, Kommi Asemel ja Taarapõllu Talu.

Kommentaarid