Tuulikki Bartosik salvestas kevadises metsas EP
21. juunil annab akordionist ja helilooja Tuulikki Bartosik välja uue kõlamaailmaga ja metsast inspireeritud EP “Fýri”, mis on lindistatud Juminda poolsaare kuusemetsatukas Läänemere kaldal.
Nii kaua kui Bartosik mäletab, on ta alati olnud looduslaps. “Mets on koht, kus mul kunagi hirmu ei ole, seal tunnen ennast vabalt ja loominguliselt. Kõige rohkem olen liikunud Võrumaa metsades, nii korilasena kui ka inspiratsiooni otsiva muusikuna. Varakevad on kõige põnevam metsas musitseerimise aeg, siis tulevad linnud riburadapidi meie laiuskraadidele tagasi ja häälitsevad vaheldumisi eriti rõõmsalt. Olenevalt metsast ja lindistamise hetkest on juhtunud, et mõni lind hakkab minu mänguga duetti laulma. Linnud reageerivad alati muusikale, nende laul läheb ilmekamaks või hakkavad nad ootama pause minu mängus, et siis sinna vahele omalt poolt täiendusi laulda. Tavaliselt lindistan metsas öisel ajal, kui lennu- ja autoliiklus muusikategemist minimaalselt segab,” lisab muusik.
Varasemalt on Tuulikki Bartosik nii loonud kui ka talletanud oma muusikat eelkõige koos teiste muusikutega või neist inspiratsiooni saades. “Fýri” inspiratsiooniks on muusiku enda sisemaailm ja suhestumine ümbritsevaga. Ta lisab: “Olen varem loonud muusikat kas siis pärimusmuusika piiridest lähtuvalt või olnud hoopis vaba improviseerides. Nüüd panin teadlikult mitu asja kokku, otsustasin, millest ma oma muusikas räägin, ei pühendanud lugusid kellelegi, vaid lihtsalt mängisin. Järjest, mitmeid kordi ja muudkui talletasin neid kordi. See andis mulle mingi omapärase vabaduse, see protsess tundus lõputu meditatsioonina.”
Fýri ehk vanaskandinaavia keeles “okaspuumets” on akordionistile juba aastaid lemmikstuudioks, seni on ta lindistanud peamiselt Võrumaa metsades. Sügavroheliste kuusehiiglaste oksad on haruldaselt head difuuserid ehk looduslikud kõlarid, mis võimendavad dünaamilise pilli heli ideaalselt. Tänaseks on Bartosik metsas lindistatud lugusid välja andnud ainult üksikult, eelkõige läbi briti plaadifirma Nonclassical.