1. Avaleht
  2. Ukraina rahva toetuseks
  3. Andreas Kaju annab nõu, kas ja kuidas ettevõtjatel on sobilik rääkida Ukraina toetamisest
Andreas Kaju annab nõu, kas ja kuidas ettevõtjatel on sobilik rääkida Ukraina toetamisest

Andreas Kaju annab nõu, kas ja kuidas ettevõtjatel on sobilik rääkida Ukraina toetamisest

META juht Andreas Kaju kirjutas, et ettevõtted ja Turundajate Liit on küsinud neilt arvamust, kas ja kuidas oma kommunikatsioonis rääkida Ukraina toetamisest. Ta jagas oma Twitteris lihtsaid juhiseid.

  • Üldiselt peaks sõjale viitamist brändikommunikatsioonis vältima (Pood X elab kaasa ukraina rahvale ja me muudame oma sotsiaalmeedia profiilipildi!). Või vähemalt – kui kahtled, ära tee.

Kaju  selgitab, et tihti on selline kommunikatsioon, sõltumata teostaja heast tahtest, inimeste tegelikke kannatusi eirav, pisendav. Ükski nutikas copy seda ei muuda. „See kõlab kindlasti murest murtud Eesti turundajatele karmilt, aga teie sõnad ei maksa sellises olukorras midagi,“ nentis ta.

Parem tehke midagi, selleks on reaalsed võimalused, sellest allpool.

  • Täiesti välistatud peaks olema sõjale viitamine, kui seda kasutatakse toodete või teenuste inimestele müümise argumendina.

Kui ettevõte esitab selliseid väiteid koos mingi allahindluskampaaniaga mainimata, millisele organisatsioonile konkreetselt annetus läheb, soovitab Kaju ajakirjanikel veenduda, kas ja kuhu ettevõte annetuse teeb. Igal juhul peaks see olema välistatud.

„Kui tahta aidata, siis aita, aga ära ütle kliendile, et ma aitan juhul, kui sa edaspidi minu tooteid ja teenuseid (rohkem) nii- ja naasuguse hinnaga ostad,“ tõi ta välja.

  • Suhtume heatahtlikult ettevõtetesse, kes annavad avalikult teada oma annetustest Ukraina riigi (või Eesti) poolt kinnitatud organisatsioonidele ja asutustele. Kes reaalselt otse aitavad abivajajat, väärivad ühiskonna tunnustavat suhtumist.

Reaalse abistamisega kaasneb tänapäeva maailmas reaalne hind ja uued riskid. Lisaks aitavad ettevõtete julged sammud mobiliseerida ühiskonnas ka teisi toetajaid.

  • Kaju soovitab panustada humanitaarabisse.

Samuti on Eestis organisatsioone, kellel on kogemus ja oskused raha kasutamiseks viisil, mis tagab selle mõjususe.

Otse Ukrainasse annetamine on praegusel hetkel kõige efektiivsem (Kaju lisas, et usub, et Rahandusministeerium kindlasti lahendab peatselt sellega seonduvad küsimused – et annetada oleks võimalik sellelt tulumaksu tasumata)

  • Paljudel ettevõtetel on võimalik toetada ka omaenda toodete annetamisega. See on igati sobilik – enne tuleks veenduda, millistele standarditele vastavaid tooteid Ukraina vajab ja mida nad saavad kasutada (need nimekirjad on olemas), samuti tasub nõu pidada Punase Ristiga.

Sõjapagulastele antavat abi koondab MTÜ Eesti Pagulasabi, kursis tuleks hoida ka Sotsiaalkindlustusametit.