Kodumaine lühifilm „Heiki teisel pool“, mille režissöör on Katariina Aule ja tootja Nafta Films, võitis rahvusvahelisel konkursil YDA peaauhinna lühifilmide kategoorias.
„Heiki teisel pool“ on must komöödia, mis räägib loo 23-aastasest Heikist, kes heidab oma hiljuti lahkunud vanaisa kodus aset leidval peol liigse alkoholi tarvitamise tõttu hinge ning leiab end teispoolsusest, kus peab silmitsi seisma surma tagajärgedega.
Film võitis rahvusvahelisel noorte režissööride konkursil Young Directors Award (YDA) žürii eriauhinna 6-30-minutiliste lühifilmide kategoorias. Konkursi auhinnad anti välja 23. juunil Cannes’is paralleelselt samal ajal toimunud rahvusvahelise reklaamifestivaliga.
Noorte režissööride konkursi YDA eesmärgiks on avastada ja julgustada andekaid noori režissööre, et anda neile võimalus lüüa kaasa erinevates filmi- ja reklaamiprojektides üle maailma ning tuua valdkonda uusi talente. Lühifilmide kategoorias konkureerivad omavahel lühi- ja reklaamfilmid, veebisarjad ning telesaadete ja voogesitusplatvormi episoodid, mille pikkus jääb vahemikku 6-30-minutit.
Nafta Films produtsent Andreas Kask selgitas, et igas YDA konkursi kategoorias antakse välja 2 auhinda – Põhja-Ameerika ja Euroopa žürii võidutöö. Lisaks antakse välja žürii eriauhind, kui mõlema žürii eelistus võitja osas kattub ja just selle auhinna „Heiki teisel pool“ võitiski. „Lugu Heikist on väga hästi kirjutatud ning teostatud – film on nii loominguliselt kui ka tehniliselt tugev. Auhinna tõi režissöör Katariina Aule koos operaator Martin Venela ja kogu ülejäänud meeskonnaga ning selle eelduseks oli stsenarist Sven-Sander Paasi humoorikas lugu,“ tõi Kask välja.
Režissöör Katariina Aule sõnul on Heiki väike linnast pärit noormees, kellesuguseid kohtab Eestis palju, ning keda vaadates saab iga eestlane kogeda äratundmisrõõmu. Pealtnäha on Heiki suhteliselt ükskõikne nooruk, kes ei hoia üheski olukorras keelt hammaste taga ega karda solvata kedagi, kes talle valel hetkel tee peale ette astub.
„„Heiki teisel pool“ on film nooreks olemisest, suureks kasvamisest ning sellega kaasnevast vastutusest. Suureks kasvamine on pikk protsess ning tegelikku täiskasvanuks saamist ei defineeri numbrid passis. Vahel võimegi mõista elu tõelisi väärtuseid alles surivoodil. Heiki astub oma esimesed sammud täiskasvanuks saamise suunas, kui otsustab aidata oma vanaisa üle jõe teispoolsusesse, et too saaks jälle kokku oma armastatud naisega,“ selgitas Aule.
Operaator Martin Venela lisas: „Stsenaarium ‘’Heiki teisel pool’’ tekitas soovi eristada kahte maailma visuaalselt nii võimalikult tugevalt kui ka teineteisest erinevalt. Filmi lugu annab meile võimaluse teispoolsust eristada oma ettenägemise järgi – kohana, kus pole ei täpset aega, ilma ega piire.“