Uuring: Eesti suur panus maailma hüvanguks on tõstnud riigi mainet
Värskelt avaldatud Good Country Index (GCI) paigutab Eesti maailmas panuse poolest maailma hüvangusse 9. kohale. Eesti tegi tänavu GCI edetabelis olulise tõusu, liikudes 22. kohalt 9. kohale.
2014. aastast välja antud Good Country Index mõõdab riikide panust maailma heaolusse läbi avalike faktiliste andmete, arvestades muu hulgas riigi suurust ja SKP-d. Tänavuses indeksis tegi Eesti suurima tõusu “Global contribution to world order” mõõtvas kategoorias, kus liikusime 84. kohalt 18. kohale.
Ühtlasi on Eesti on 3. suurima kultuurilise panusega riik kogu maailmas läbi rahvusvaheliste sündmuste, kultuuriekspordi, pressivabaduse jms. Kuigi Eesti kultuuripärand ei ole maailmas nii tuntud kui suuremate riikide oma, on Eesti antud uuringu alusel üks parimaid maailmas oma kultuuriväärtuste jagamises ja levitamises.
Uuringu autor Simon Anholt rääkis möödunud nädalal Tallinnas toimunud riigiturundamise teemalisel seminaril Brand Estonia Meetup, et Eesti positsioon maailma esikümnes on märkimisväärne saavutus. “Riigi paremat mainet ei ole võimalik osta pelgalt sõnumite või hüüdlausetega, selle peab välja teenima maailmale korda minevate tähenduslike tegudega. Eesti positsioon maailma esikümnes on märkimisväärne saavutus. Eesti ja Sloveenia on ühtlasi esimesed esikümnesse jõudnud riigid, kelle SKP jääb alla 33 000 dollari per capita,” ütles Anhold.
Riigi paremat mainet ei ole võimalik osta pelgalt sõnumite või hüüdlausetega, selle peab välja teenima maailmale korda minevate tähenduslike tegudega.
Riigi paremat mainet ei ole võimalik osta pelgalt sõnumite või hüüdlausetega, selle peab välja teenima maailmale korda minevate tähenduslike tegudega.
“Good Country Index on oluline tõestus, et Eesti riik, inimesed ja ühiskond laiemalt panustavad maailma heaolusse eri valdkondades märkimisväärselt palju. Rõõm on näha, et see peegeldub vastu mitmetest rahvusvahelistest maineuuringutest,” ütles Kata Varblane, EISi riigiturunduse juht.
EISi juures tegutsev riigiturunduse osakond on tänavu uurinud mitme rahvusvahelise uuringuga Eesti tuntust ning mainet. Uuringud kinnitavad, et ehkki Eesti rahvusvaheline tuntus on pigem madal, siis on viimastel aastatel Eestit teadvate inimeste arvamus Eestist märkimisväärselt tõusnud, eriti riiki ja selle juhtimist puudutavates teemades.
Uuringud kinnitavad, et ehkki Eesti rahvusvaheline tuntus on pigem madal, siis on viimastel aastatel Eestit teadvate inimeste arvamus Eestist märkimisväärselt tõusnud, eriti riiki ja selle juhtimist puudutavates teemades.
Kahekümnes riigis Eesti mainet mõõtnud Nation Brands Indexi andmeil tajutakse Eestit kõige enam riigina, mis austab inimõigusi, tegutseb vastutustundlikult rahu ja julgeoleku tagamisel ning kaitseb keskkonda. 2009. aastaga võrreldes on Eesti maine teinud samuti hüppe, tõustes 42. kohalt 35. kohale.
Globaalselt riikide tuntust ja mainet kaardistanud Global Soft Power Index näitab, et inimesed seostavad Eestiga tugevalt äriajamise lihtsuse, teiste riikide abistamise ja kestlikkusega seotud teemasid. Äriajamise lihtsust hindavad inimesed Eesti puhul enam kui kaks korda olulisemaks kui keskmiselt teiste riikide puhul.