Avaleht Eesti elu ANDMESIDE KASUTUSE KASV I Sideteenuste tarbimine püsis kõrgena ka pärast kriisi lõppu
ANDMESIDE KASUTUSE KASV I Sideteenuste tarbimine püsis kõrgena ka pärast kriisi lõppu

ANDMESIDE KASUTUSE KASV I Sideteenuste tarbimine püsis kõrgena ka pärast kriisi lõppu

Tulenevalt koroonaviiruse tõkestamiseks väljakuulutatud eriolukorrast tõusis Elisa võrgus andmeside kasutus massiliselt. Pärast eriolukorra lõppu püsis kõrgena jätkuvalt mobiilse andmeside ja kaabelinterneti tarbimine, kuid kõneside kasutus langes kriisieelsele tasemele.

Alates eriolukorra väljakuulutamisest on sideteenuste tarbimise muutus olnud Elisa võrgus hüppeline. Elisa tehnoloogiaüksuse juht Toomas Polli sõnas, et suurem tarbimine jagunes kriisi ajal ühtlaselt päevapeale ning kasv oli suurem just nendel kellaaegadel, kus tavapäraselt oli tarbimine väiksem. „Mobiilsidevõrgus tõusis esimeste päevadega interneti kasutus üle kolmandiku võrra kõrgemaks ja püsis rekordkõrgusel kuni aprilli keskpaigani, kus võis märgata juba kasutuse väikest langust. Maikuu lõpuks püsis tarbimine endiselt mõnevõrra kõrgemal tulenevalt kaugtöö laialdasest praktiseerimisest ka pärast eriolukorra lõppu.“

Elisa kaabelvõrgus tõusis andmeside tarbimine esimestel päeval ligemale poole võrra, püsides sarnasel tasemel kuni aprilli alguseni. „Kaablivõrgus suurenes mahu tarbimine eelkõige päevasel ajal, sest inimesed püsisid kodudes, kus tehti tööd ja jätkati õpitegevustega. Päevaste tipptundide ajal oli mahu kasv umbes 15 protsenti väiksem ning hoolimata suurest tõusust tagati teenus klientidele kõrgelt lubatud kvaliteediga,“ kinnitas Polli. Lisaks sellele oli Elisa võrgus näha, et mahu kasv oli suurem ka üleslaadimise suunal, mis tuleneb tõenäoliselt videokoosolekute pidamisest. Tänaseks on kaabelvõrgu koormus taastunud kriisieelsele ajale.

Kõneteenuses langes keskmise kõne kestvus kriisieelse aja tasemele alles mai lõpuks. Polli sõnas, et eriolukorra ajal oli kõneaja kasv märgatav igapäevaselt. „Kõige enam kõneletakse tööpäeviti ja väike langus saabus koos nädalavahetustega. Kriisi ajal oli kõnede kestvus oluliselt suurem eelse ajaga võrreldes ja keskmise kõne pikkus oli napilt kolm minutit.“

Elisa kõnestatistikast selgus, et kõnede pikkus kasvas eriolukorra ajal 30% ja keskmine kõne kestis ligi neli minutit. Kõnede hulgas toimus hüppeline kasv eriolukorra väljakuulutamisel, kuid pärast seda normaliseerus võrgus kõnede arv.

Elisa tehnoloogiaüksuse juht sõnab, et nii kaabel, kõne kui mobiilsidevõrk toimisid kriisi ajal edukalt ja klientidele teenuste edastamises takistusi ei esinenud, kuid 4G andmesidevõrk pandi tugevalt proovile. „Tuleviku vaates aitaks tohutult inimesi sellistes olukordades 5G, mis suudaks andmeid vahendada oluliselt kiiremini ja suuremal hulgal inimestel kui täna võimalik. On täiesti reaalne, et 4K resolutsioonis või koguni liitreaalsuses peetavad videokoosolekud on juba uus normaalsus tuleviku kodukontorites.“

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga