Eesti suurima kino Coca-Cola Plaza selle sajandi statistika järgi eelistab eesti meesvaataja kinos vaadata Bondi filme, naisvaatajaid meelitavad armastuse- ja eneseotsimisteemalised linateosed, ent kokkuvõttes kõige enam käiakse kinos ikkagi kogu perega Jääaega nautimas. Popkorni on viimase 15 aasta jooksul tarbitud kokku ligi 11 miljonit liitrit.
Täna 15. aastapäeva tähistav Eesti esimene ja suurem kobarkino Coca-Cola Plaza võttis 21. sajandi alguse tulemused kokku ning koostas põhjaliku kinokülastuste edetabeli.
Viimase 15 aasta meeskülastajate lemmikute esikolmikus on kõik värskemad Bondi filmid – Daniel Craigi viimaseid Bonde on Coca-Cola Plazas vaadanud üle 110 000 vaataja. Senine lemmik on eelviimane eepiline “Skyfall”, millele järgnevad värskeim teos “Spectre” ja varasem “Veidi lohutust” (Quantum of Solace). Neljandale kohale maandus eelmisel aastal Eesti kassarekordi purustanud märul “Kiired ja Vihased 7” ning kõigi aegade esiviisiku lõpetab komöödia “Pohmakas 2”.
Esmajoones naisvaatajaskonna poolt armastatud filmide seas paeluvad vaatajaid enim suhetest ja eneseotsingutest jutustavad filmid, ehk nn “naiste Bondiks” võiks nimetada hoopis tugevat ja iseseisvat Carrie Bradshow’d, sest filmid “Seks ja linn” ning “Seks ja linn 2” on vastavas Coca-Cola Plaza TOP-5 esimesel ja viiendal kohal kokku pea 60 000 vaatajaga. Nende vahele mahtusid romantiline muusikal “Mamma Mia!”, palju kõneainet pakkunud “50 halli varjundit” ning hedonistlikult esoteeriline “Söö, palveta armasta”.
Kui aga võrrelda eelnimetatud filmide vaadatavust kogupere- ja animatsioonifilmidega, siis selgub, et Eesti kinovaataja käib kinos eelkõige terve perega: näiteks läbi aegade Coca-Cola Plazas vaadatuimaid animatsioone “Jääaeg 3” ja “Jääaeg 4” vaatas kokku ligi 140 000 vaatajat. Neile lisandub veel 54 000 “Käsilaste”, 45 000 “Shrek 4” ning 36 000 “Hortoni” vaatajat. Kui lisada veel sellised TOP-5 mängufilmid, mis lähevad hästi korda ka väiksematele kinokülastajatele, nagu “Alice Imedemaal” ja “Kariibi mere piraadid”, siis on üldkokkuvõttes koguperefilmid 21. sajandi Eestis kõige populaarsemad.
Selle sajandi kodune kinomaailm on tähenduslik ka sellegipoolest, et uhket võidukäiku nii koduturul kui ka laias maailmas teeb Eesti kino. Coca-Cola Plaza vaatajate lemmikute Eesti filmide TOP-is troonib “Detsembrikuumus” (25 036 vaatajaga), millele hingab aga kuklasse äsja linastunud pea sama vaatajate arvuga “Klassikokkutulek”. Kolmandal kohal on Elmo Nüganeni sõjadraama “1944”, mis jääb kahe konkurendile vaid mõnesaja vaatajaga alla. TOP-5 neljandat ja viiendat kohta hoiavad René Vilbre põnevusdraama “Mina olin siin” ja Eestis palju furoori tekitanud armastatud lastekirjaniku Mika Keräneni raamatutel põhinev koguperefilm “Supilinna salaselts”.
Kokku on 2001.-2016. aastal Eesti esimest kobarkino Coca-Cola Plaza külastatud 14,4 miljonil korral. Selle aja jooksul on filmide kõrvale tarbitud ligi 11 miljonit liitrit popkorni. Kõige rohkem publikut on selle aja jooksul kinno toonud film “Avatar”, mis üheaegselt nii 3D- kui 2D-formaadis linastununa kogus Coca-Cola Plazas 102 000 vaatajat.