Home Haridus MÕTTEKOHT I Robert Reesar: koormuse ja tasu tasakaal ei tee õpetajatöö tähtsusele au
MÕTTEKOHT I Robert Reesar: koormuse ja tasu tasakaal ei tee õpetajatöö tähtsusele au

MÕTTEKOHT I Robert Reesar: koormuse ja tasu tasakaal ei tee õpetajatöö tähtsusele au

Robert Reesar on noor füüsikaõpetaja oma vanas kodukoolis, kus juba omal ajal töötasid tema sõnul ainult inspireerivad ja motiveerivad õpetajad. Ja ehkki Roberti jaoks on füüsika õpetamine vaid omamoodi sundvalik, teeb ta seda juba nii hästi, et eneselegi üllatuseks nomineeriti teda “Lae End” tunnustusprogrammi.

Robert Reesar. Foto:

Robert Reesar lõpetas alles möödunud suvel bakalaureuseõpingud põhikooli geograafia ja füüsika õpetaja erialal ning õpetab juba teist aastat koolis ka füüsikat. Õpetamist alustas ta Tartu Forseliuse Koolis ning on tänaseks jõudnud ringiga tagasi kooli, mille ta ise 5 aastat tagasi lõpetas – Rocca al Mare Kooli 6. klassi loodusõpetust ning 8. klassi füüsikat õpetama.

Oma vaba aega sisustab ta sportimise, musitseerimise ja laulmisega ning unistab reisimisest. Näiteks on ta pikalt elanud Hispaanias ja oskab seetõttu hästi hispaania keelt. Soovide nimekirjas ootavad Uus-Meremaa ja Tšiili. “Need on minu jaoks lapsest saadik kaardi järgi justkui maailma otsa saamise riigid,” muigab Robert.

Roberti sõnul ei oleks noorem tema ennast õpetajana nähes kindlasti üllatunud, sest tema iseloomu arvesse võttes on see päris ilmselge valik: “Olen alati olnud esineja. Suurem osa kooliajast läks erinevate pillide õppimise alla ning mängisin ka bändides, kellega ka alatihti esinesime. Ja mis see õpetaja muudkui teeb, kui päevast päeva esineb.” Konkreetsema õpetajaks saamise soovi taga olid aga just tema enda koolipõlve õpetajad: “Kõik need õpetajad, kellega ma õpilasena oma koolis kokku puutusin, olid ainult inspireerivad ja motiveerivad. See pani mind tahtma olla nagu nemad!”

Siiski ei olnud füüsikaõpetajaks saamine tema esimene valik ning pigem on ta üritanud seda lausa vältida. “See valik oli suuresti vajaduspõhine. PIdin ülikoolis lisaks peaerialale valima ka teise aine, mida koolis õpetada. Mu peamine aine oli geograafia ja teiseks valisin füüsika, sest füüsika õppejõud suutsid selle meeldivaks reklaamida. Geograafia ja loodusõpetuse õpetamine on minu jaoks siiani kodusemad. Samas ei saa üle ega ümber faktist, et füüsikaõpetajaid on väga vähe, seega nagu öeldud, valiku tingis vajadus,” jutustab Robert.