Avaleht Keskkond TUBLI TEGU! Lapsed kogusid keskkonnakampaania käigus 3,9 miljonit teeküünlaümbrist
TUBLI TEGU! Lapsed kogusid keskkonnakampaania käigus 3,9 miljonit teeküünlaümbrist

TUBLI TEGU! Lapsed kogusid keskkonnakampaania käigus 3,9 miljonit teeküünlaümbrist

Foto: Eti Lillemäe
Foto: Eti Lillemäe

Rohkem kui 12 000 last kogus keskkonnakampaania “Küünlaümbriste jaht” käigus nelja kuuga 3,9 miljonit teeküünlaümbrist, täna said parimad kogujad kätte auhinnad. Kampaania toimus Eesti suurima ringlussevõtuteenuste pakkuja Kuusakoski eestvedamisel juba kolmandat aastat järjest.

Keskkonnakampaania eesmärgiks oli kokku koguda võimalikult palju tühjaks põlenud alumiiniumist teeküünlaümbriseid. Kui varem on “Küünlaümbriste jahil” saanud osaleda 1.-6. klassi õpilased, siis tänavu kaasati esmakordselt ka lasteaialapsed ja 7.-12. klassi õpilased.

Foto: Eti Lillemäe
Foto: Eti Lillemäe

Kuusakoski juhatuse esimehe Kuldar Suitsu sõnul kasvas keskkonnakampaanias osalenute arv võrreldes eelmise aastaga ligi kaks korda ning kokkukogutud küünlaümbriste hulk suurenes ligikaudu kolm korda. “Tänavu võttis “Küünlaümbriste jahist” osa 12 414 keskkonnateadlikku noort inimest 365 koolist ja lasteaiast üle Eesti,” rääkis Suits. “Esindatud olid kõik maakonnad, kuid kõige enam ümbriseid koguti Tallinnas ja Harjumaal, Lääne-Virumaal, Tartumaal, Pärnumaal ja Viljandimaal. Mitmed õpetajad on Kuusakoskiga ühendust võtnud ning kampaaniat kiitnud, kuna tänu sellele on neil olnud lihtsam lastele keskkonnahoiu olulisusest rääkida.”

“Mul on hea meel, et Lääne-Virumaal, mu kodumaakonnas on romantilised, teeküünalde põletajatest vanemad ja neil on keskkonnateadlikud lapsed,” hindas kampaaniat keskkonnaminister Marko Pomerants. “Veel rõõmsam olen seetõttu, et see on teistes maakondades sama moodi.”

Foto: Eti Lillemäe
Foto: Eti Lillemäe

“Pakkusime võimalust korraldada lõputseremoonia meie uues Scape kinosaalis, kuna soovime lisaks kampaania sotsiaalsele ja keskkondlikule mõjule pöörata tähelepanu ka laste kvaliteetse vaba aja veetmise olulisusele. Just seda toetab ka meie kinokett,” ütles Forum Cinemase turundusjuht Liis Mengel. Lisaks küünlaümbriste jahile ning kinoelamusele loovad sisukaid vaba aja veetmise võimalusi ka teised kampaania toetajad NUKU teater ja Kalev Spa, pakkudes võitjatele võimalust vaadata teatrietendust või nautida veekeskuse külastamist. Lapsed sõidutasid kampaania lõpusündmusele aga kuus suurt GoBusi autobussi ning osalejaid tervitas ja juhatas saali NUKU teatri näitleja Mart Müürisepp.

Võistlus toimus kolmes vanuserühmas eraldiseisvalt, kusjuures eraldi arvestati veel väikeste (1-15 last) ja suurte (16 ja enam last) koosseisude tulemusi. Lasteaedade arvestuse võitsid Tallinna Linnupesa lasteaia Mesilinnu rühm 25 753 ümbrisega ning Aegviidu lasteaia 3-aastaste rühm 17 778 ümbrisega. Nooremate kooliõpilaste seas tegid parima tulemuse Merivälja kooli 3.b klass 28 923 küünlaümbrisega ning Valga põhikooli 6.e klass 27 646 ümbrisega. Vanemate õpilaste arvestuses võtsid võidu Kurtna kooli 8. klass  32 736 ümbrisega ja Väike-Maarja gümnaasiumi 8. klass 18 004 ümbrisega. Individuaalarvestuses kogus kõige enam küünlaümbriseid Tartu Veeriku kooli 1.b klassi õpilane Birgit Sõber, kelle saagiks kujunes 21 942 küünlaümbrist.

Foto: Eti Lillemäe
Foto: Eti Lillemäe

Lisaks premeeriti iga maakonna parimat koosseisu ja üksikkogujat. Auhindu jagati üle-Eestilises arvestuses ka teise ja kolmanda koha saavutajatele ning loovtööde võistluse võitjatele. „Kuna kampaanias osaleb niivõrd palju lapsi, kes kõik annavad väga olulise panuse Eestimaa looduse puhtamaks muutumiseks, otsustasime sel aastal tänu lahketele koostööpartneritele loosida välja mitmeid auhindu ka mittevõitnud koosseisude vahel,“ ütles kampaania korraldaja Mari-Liis Kallismaa.

Parimateleküünlaümbriste kogujatele andsid täna, 18. märtsil Coca-Cola Plaza kinos peetud kampaania lõpusündmusel auhinnad üle keskkonnaminister Marko Pomerants ning Kuusakoski juhatuse esimees Kuldar Suits. Kino ees demonstreerisid oma oskusi politseikoerad, Kuusakoski näitas romuauto käitlemist ning Päästeamet avariisse sattunud autost inimeste päästmist.

Kuusakoskil aitasid “Küünlaümbriste jahi” kampaaniat korraldada Kalev Spa Hotell & Veekeskus, Sihtasutus NUKU, Forum Cinemas AS, AS GoBus, Eesti Vabaõhumuuseum, Vene Teater, Lontova Seikluspark, Tallinna Teletorn, Unilever, Natural Candles, Muinastulede öö.

Kampaania tulemusi saab vaadata Kuusakoski veebilehelt.

Kommentaarid