KÜÜNLAÜMBRISTE JAHT! Lapsed hakkavad küünlaümbriseid ja kasutatud patareisid koguma
Eesti üks suurim keskkonnakampaania “Küünlaümbriste jaht” alustas koos oma sõsarkampaaniaga “Patareijaht” viiendat hooaega. Laste keskkonnateadlikkuse
Keskkonnaaktsiooni korraldaja, MTÜ Tuleviku Heaks juhatuse liikme Mari-Liis Kallismaa andmetel on seni kampaanias osalenud üle 38 000 keskkonnateadliku noore inimese, kes on nelja aastaga ringlusse suunanud ligikaudu 11 miljonit alumiiniumist küünlaümbrist ning 1,1 miljonit kasutatud patareid. ”Näiteks eelmisel aastal kogusid lapsed rekordiliselt kokku üle 4,7 miljoni tühja küünlaümbrise, mis moodustab hinnanguliselt 31% aasta jooksul Eestis põletatud teeküünaldest,” lausus Kallismaa. “Me ei kutsu lapsi selle keskkonnakampaaniaga tarbima, vaid olema loovad ning leidma kohti, kus tühje küünlaümbriseid ning kasutatud patareisid niikuinii juba tekib.”
Kallismaa sõnul viibis seekordse hooaja algus, kuna aktsiooni rahastajate leidmisega oli raskusi. “Kuna oleme osalejate arvult kasvanud Eesti üheks suurimaks keskkonnakampaaniaks, mis on tähendanud ka kulude kasvu, otsustasime sel aastal taotleda lisarahastust
Kuusakoski juhatuse esimehe
“Küünlaümbriste jahi” ja “Patareijahi” eesmärgiks on koguda kokku võimalikult palju alumiiniumist teeküünlaümbriseid ning kasutatud AA-, AAA- ja nööp-patareisid. Võistlus toimub kolmes kategoorias nagu seni: lasteaialapsed, 1.-6. klassid, 7.-12. klassid, kusjuures eraldi arvestatakse väikeste (1-15 last) ja suurte (16 ja enam last) koosseisude tulemusi.
Kampaanias osalemiseks tuleb hiljemalt 15. märtsiks 2018 registreeruda veebilehel sama kuupäevani kestab ka kogumisperiood. Seejärel saab kuni märtsikuu lõpuni tuua küünlaümbrised ja vanad patareid lähimasse Kuusakoski teeninduspunkti. Tulemused avalikustatakse veebilehel ja Facebooki lehel 30. aprillil ning auhinnasündmus toimub 10. mail Tallinnas.
“Küünlaümbriste jahi” peasponsor on Kuusakoski ja “Patareijahi” peasponsor mobiilioperaator