RAHVUSVAHELISUS ON OLULINE I Tartu Kutsehariduskeskusest sai kolledž
2022. aasta 1. jaanuarist Tartu Rakendusliku Kolledži nime kandev Eesti suurim kutsekool Tartu Kutsehariduskeskus tutvustas brändivärskendust.
Lisaks muutunud nimele töötati välja täiesti uus sõnumi- ja kujundikeel ning uue kuue sai ka kooli koduleht. “Ehkki meie esialgne eesmärk oli kooli 100. juubeliaasta raames lihtsalt visuaali kaasajastada, said muudatused siiski päris ulatuslikud,” tõdes Tartu Rakendusliku Kolledži turundusspetsialist Riinu Räim. “Töö käigus läbi viidud kasutajauuring viis meid põhjaliku sisemise auditini ning ka taipamiseni, et lõhe kutsehariduse iganenud kuvandi ning tänase tegeliku sisu vahel pidurdab meie hoogu eesmärkide suunas liikumisel.”
Uue identiteediga soovib kolledž kõnetada eeskätt nooremaid õppijaid ja julgustada neid tegema valikut kutsehariduse kui rohkelt võimalusi pakkuva haridustee kasuks. “Soovime tuua kutseõppesse rohkem motiveeritud ja võimekaid noori ning tõsta sellega oskuste õppe väärtust kogu ühiskonnas,” rõhutas Räim. Uus identiteet on Räime sõnul julge, enesekindel ja pisut mäsumeelne.
Tartu Rakendusliku Kolledži direktori Raini Jõksi sõnul on tegu olulise muudatusega Eesti kutsehariduse maastikul laiemalt. “Kutsehariduse mured ei ole kindlasti konkreetselt ühe või teise kooli küsimus, ent Eesti suurima kutseõppeasutusena tunneme siin selgelt oma vastutust oskuste väärtustamisele kaasa aidata. Oleme seda seni teinud kvaliteetse õppetöö arenduse kaudu ja teeme edaspidigi, aga on aeg, et ka pakend saaks sisu vääriline.” Jõks möönis, et üks osa muudatusest oli kahtlemata ka soov olla kutsehariduses teenäitajaks ning avaldas lootust, et brändiuuendus innustab teisigi kutsekoole aktiivselt tegutsema ning aitab teha kutsehariduse ühiskonnas nähtavamaks.
Ametliku uue nime kõrval võeti kasutusele ka lühinimi VOCO, mis on igapäevaseks kasutuseks suupärasem ning asendaks praegu käibel oleva “kutseka”. “See on lühend kooli inglisekeelsest tõlkenimest Tartu Vocational College. Tartu Rakenduslik Kolledž on suurima välispartnerite arvuga kutseõppeasutus Eestis, hetkel on meil käimas üle 40 projekti. Rahvusvahelisus oli meie jaoks uue nime puhul oluline kriteerium. Ühtlasi lahendas VOCO kasutuselevõtt logoküsimuse, sest kätkeb endas kutseõppe jaoks tähenduslikke sümboleid, nagu kolmnurk ja ring,” avas Räim lühinime kasutuselevõtu tagamaid.
Kooli uue visuaalse identiteedi töötas välja strateegilise disaini agentuur Velvet. Uute visuaalidega saab tutvuda kooli värskel kodulehel Voco.ee.