Teadlikkus kasvab! Aina enam ostetakse “parim enne” kaupu
Noorte ettevõtjate poolt asutatud Eesti esimene „parim enne” ja sellele lähenevate kaupade poe Sumena käive kasvas aasta esimeses kvartalis võrreldes eelnevaga 71% ning kokku päästeti üle 150 000 toote.
Sumena asutaja Joosep Kaljula sõnul on populaarsuse taga üldine majanduskeskkond ja kasvav roheteadlikkus. „Sumena on ainus jaekauplus, mis pole aasta jooksul pidanud hindasid tõstma,” ütles Kaljula.
„Meie jaoks pole tarnijahinnad oluliselt tõusnud. Võtame sisse suuremates kogustes ja sisuliselt aitame kaupmeestel lahti saada seisma jäänud või liialt suures koguses sissevõetud kaubast ja säästame niimoodi ka nende raha. Me saame kauba soodsalt kätte ja ei jää ootama, et seda maksimaalse hinnaga müüa, vaid anname kiirelt ja odavalt edasi. Tavaliselt müüme ka suured tootepartiid hiljemalt kahe nädalaga ära. Hästi populaarsed kaubad – näiteks Kalevi šokolaadid ostetakse päeva-paariga,” rääkis Kaljula.
„Kuna sarnast poodi lähiriikides pole, siis tuntakse meie vastu huvi ka Lätis-Leedus, kust ka juba tuleb kaupa,” lisas Kaljula.
„Praegu saabub meile päris palju ökotooteid, mis muidu on tavapoes väga kallid ja inimeste rahakott ei hakka nendele peale. Meie saame sellist kaupa aga mitu korda odavamalt müüa ja see liigub väga hästi. Seetõttu on meil käive iga kuuga keskmiselt 30% kasvanud. Märtsis oli kasv võrreldes veebruariga lausa 50%,” lisas Kaljula.
Sumena asutaja sõnul on paljudele inimestele toidupäästmine ka rohelise mõtteviisina oluline ja ka järjest rohkem ettevõtted tellib oma töötajatele päästetavaid suupisteid ja jooke. „Ega siin polegi midagi häbeneda, pigem on see normaalne ja arenenud ühiskonnale kohane käitumine,” rääkis Kaljula.