1. Avaleht
  2. Keskkond
  3. Viking Line’i reisijad saavad toetada biokütuse kasutamist, vähendades heitkoguseid kuni 90 protsenti
Viking Line’i reisijad saavad toetada biokütuse kasutamist, vähendades heitkoguseid kuni 90 protsenti

Viking Line’i reisijad saavad toetada biokütuse kasutamist, vähendades heitkoguseid kuni 90 protsenti

Viking Line’i keskkonnatöö, mis algas 1980ndatel aastatel, näitab teed kogu meretranspordisektorile. Ettevõte võtab Turu–Ahvenamaa–Stockholmi liinil kasutusse vabatahtliku biokütuse lisatasu, millega saavad reisijad vähendada oma reisist tulenevaid heitkoguseid kuni 90 protsenti. Jäätmetest toodetud biogaasi tarnib kliimasõbralikele laevadele Viking Glory ja Viking Grace Põhjamaade energiaettevõte Gasum.

Alates 21. juunist saavad Viking Line’iga reisijad Turu–Ahvenamaa–Stockholmi liinil tasuda biogaasi eest proportsionaalselt reisil kasutatud kütusekogusega. Turu ja Stockholmi vahelisel reisil on lisahind alla 5 euro. Selle hinnaga vähendavad reisijad oma süsinikujalajälge kuni 90 protsenti võrreldes reisiga, kus kasutatakse vaid veeldatud maagaasi (LNG). Ostetud veeldatud biogaasi (LBG) kogus põhineb keskmisel kütusekasutusel reisija kohta.

“See on tähtis verstapost meie enam kui 40-aastasel teekonnal jätkusuutlikkuse suunas. Oleme esimene laevandusettevõte Läänemerel, mis pakub reisijatele võimalust vähendada oma süsinikujalajälge, asendades veeldatud maagaasi taastuva biokütusega. Paljud meie reisijad on sellist võimalust palunud ning me saame neid nüüd veelgi enam kaasata meie pingutustesse keskkonna ja Läänemere heaks,” ütles Viking Line’i jätkusuutlikkuse juht Dani Lindberg.

Viking Glory ja Viking Grace on kliimasäästlikud laevad ning olid juba planeerimisfaasis ette valmistatud sõitma biogaasil ja taastuvenergiast toodetud sünteetilistel kütustel. Viking Glory hakkas sõitma 2022. aastal ja Viking Grace 2013. aastal. Tavapäraselt töötavad laevad veeldatud maagaasil, mis on naftapõhiste kütustega võrreldes vähese heitega energiaallikas. Veeldatud maagaasi lämmastikoksiidide heitkogused on 85 protsenti väiksemad kui naftapõhiste kütuste kasutamisel, mis aitab võidelda Läänemere eutrofeerumise ehk fosfori- ja lämmastikuühenditega rikastumise ning hapestumise vastu.

“Meie 450 miljoni euro suurused investeeringud kliimasäästlikesse Viking Glory’sse ja Viking Grace’i on võimaldanud kasutada veeldatud maagaasi ja nüüd võetakse kasutusele biogaas. Biogaasi pakkumine on aga piiratud. Kogu Soomes toodetud biogaasi kasutatakse praegu tootmises. Teeme koostööd Gasumi ja keskkonnateadlike klientidega, et suurendada biogaasi kasutamist,” märgib Dani Lindberg.

Biogaasi tootmisel kasutatakse tekkivaid jäätmevooge – näiteks toidu- ja põllumajandusjäätmeid – toorainena, mis edendab taaskasutust. Viking Line’ile väljastatakse iga biogaasi tarne kohta jätkusuutlikkuse sertifikaat, milles on märgitud, kus ja kuidas gaas on toodetud. Gaasi tootmiseks kasutatud meetod mõjutab lõplikku heitkoguste hulka. Viking Line ostab biogaasi reisijate makstud lisavahenditest. Biogaas, mida kasutatakse pardal kütusena, segatakse LNG gaasiga.

Viking Line osaleb projektides, mis uurivad võimalusi luua Läänemerele süsinikdioksiidi neutraalne roheline koridor. Biogaasi on juba katsetatud kütusena Viking Grace’il.

“Oma projektitöö ja partnerluse kaudu tuleviku jätkusuutliku meretranspordi nimel oleme saanud palju teadmisi ja teavet, mis toetavad meie enda jätkusuutlikkuse alast tööd. Süsinikuneutraalne meretransport on endiselt tuleviku asi, kuid see ei ole enam utoopiline unistus. Viking Line’i eesmärk on olla esimeste seas, kui see aeg saabub,” ütles Viking Line’i president ja tegevjuht Jan Hanses.

Head Uudised GoodNews