
Tallinn tahab viia liiklusjuhtimise järgmisele tehnoloogilisele tasemele
Tallinn on alustanud liiklusjuhtimise projektiga, mille eesmärk on katsetada dünaamilist liiklusjuhtimist pealinnas. Projekti käigus muudetakse testalal valgusfoorid masinloetavaks ning analüüsitakse, millistel teedel peavad olema rohelained.
“Rohelained on tõestanud end kõige kulutõhusama meetmena, et vähendada elanike jaoks liikluses kuluvat aega. Samuti vähendavad rohelained linnas nii müra, liiklusohtlikke olukordi kui pidevast pidurdamisest ja kiirendamisest tekkivat saastet. Tallinna Transpordiametiga panustame igapäevaselt, et meie liiklus oleks kiirem ja turvalisem,” lausus Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan.

Projekti käigus on plaanis lahendada ristmike kinni sõitmise mure, rakendada nõudluspõhiseid fooriprogramme ja integreerida need liiklusmudelisse. Lisaks analüüsitakse, millistel olulistel Tallinna teedel peaksid kriisiolukorras toimima rohelained. Kui testalal on innovatsioon edukalt ellu viidud, siis laiendatakse järk-järgult lahendusi ka teistesse Tallinna piirkondadesse. Eesmärk on kogu linnapildis muuta liikuvus ohutumaks, sujuvamaks ja keskkonnasäästlikumaks.
Eesmärk on kogu linnapildis muuta liikuvus ohutumaks, sujuvamaks ja keskkonnasäästlikumaks.
„Dünaamilise liiklusjuhtimise projekt on oluline samm Tallinna kaasaegse liiklusjuhtimise keskkonna loomiseks. Piloteeritavad lahendused võimaldavad nõudlusele vastavalt liiklusvooge juhtida ja vajadusel reaalajas sekkuda ning edastada liiklusega seotud teavet elektrooniliste liikluskorraldusvahenditega. Töötame selle nimel, et vähendada inimeste liikluses veedetud aega ning tagada tänavate parem läbilaskvus kõikidele liiklejagruppidele,“ lisas Tallinna Transpordiameti liikuvuse strateegilise planeerimise osakonna juhataja Liivar Luts.
Projekti rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvuspoliitika fondide rakenduskava 2021–2027 meetmest „Avaliku sektori innovatsioonivõimekuse tõstmine“. Projekt kestab 2,5 aastat ning kogueelarve on 1,3 miljonit eurot.