
Uus kiirabisüsteem loob parema koostöö haiglate ja kiirabi vahel
Tallinna kiirabi juhi Raul Adlase hinnangul võimaldab aasta algusest kehtima hakanud uus kiirabisüsteem paremat koostööd pealinna haiglate ja kiirabi vahel.
„Ühtse juhtimise all olev kiirabiteenus võimaldab paremat koostööd linna keskhaiglate ja lastehaiglaga patsientidele nende seisundile vastava kvaliteetse ja kiire edasise abi saamiseks,“ ütles Adlas pressiteate vahendusel BNS-ile. Uus korraldus hõlmab kaheksat tugikeskust kokku 20 kiirabibrigaadiga, mille hulgas on ka kaks arstibrigaadi.
Tänavuseks aastaks on terviseamet tellinud Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuameti hallatavalt Tallinna kiirabilt kiirabiteenust kokku 20 kiirabibrigaadiga kaheksas erinevas tugikeskuses. Haaberstis ja Tallinna kesklinnas paikneb kaks kiirabibrigaadi, Koplis kolm, Mustamäel kuus, Tallinnas Lasnamäe lääneosas kaks kiirabibrigaadi, Lasnamäe idaosas kolm kiirabibrigaadi, Harjumaal Viimsi vallas üks kiirabibrigaad ja Harjumaal Maardus üks kiirabibrigaad. Kiirabibrigaadid töötavad ööpäevaringselt.
Kiirabibrigaadide operatiivset valmisolekut ja koormust, samuti personali pädevust ja töö kvaliteeti jälgib ja korraldab Tallinna kiirabi, kiirabi varustuse ja autode korrasolekut korraldab kiirabiteenuse osutaja. Finants- ja administreerimise üle teostab järelevalvet Tallinna sotsiaal- ja tervishoiuamet, ravikvaliteedi ja kiirabi kättesaadavuse üle terviseamet.
Tervishoiuteenuste korralduse seaduse järgi kehtestab sotsiaalminister riigieelarvest rahastatavate kiirabibrigaadide arvu, terviseamet kinnitab riigieelarvest rahastatavate kiirabibrigaadide teeninduspiirkondade arvu ja paiknemise ning kiirabibrigaadide jaotuse teeninduspiirkondade kaupa ning sõlmib kiirabibrigaadi pidajaga kiirabi osutamiseks vastava halduslepingu.
Kiirabi väljakutsumiseks tuleb helistada telefonil 112. Vastavalt kiirabi väljakutse põhjusele määratakse seal kiirabi väljasõidu kiirusprioriteet, esmalt teenindatakse need väljakutsed, kus on informatsioon otsesest ohust inimese elule.