Aasta tõi Tallinna ühistransporti uusi busse ja ootekodasid
Lõppev aasta tõi Tallinna ühistransporti uusi keskkonnasõbralikumaid busse, peatustesse poolsada uut ootekoda, täiendavaid väljumisi rohkem kui tosinale bussiliinile ja uue bussiliini Ülemistele.
„Meie eesmärk on muuta linna ühistransporti keskkonnasõbralikumaks ja mugavamaks. Seetõttu jätkasime Tallinna busside vahetamist keskkonnasõbralikumate vastu, nii et tänavu teenindas linnaliine 200 gaasibussi. Neile lisandub järgmisel aastal veel 150 gaasibussi,“ ütles Tallinna abilinnapea Andrei Novikov. „Lisaks tegime ettevalmistusi kaheksa uue trammi soetamiseks, milleks on kavas sõlmida leping algaval aastal.“
Ühissõidukite peatustesse paigutati aastaga 50 uut ootekoda, millest pooled asuvad peatustes, kus varem ootekoda ei olnud, 24 asendavad aga vanemaid plekist ootekodasid.
Tallinna trolliliinidel katsetati novembris ja detsembris ka uut kahe lõõtsaga ühissõidukit, mis saab sõita trollina kontaktvõrgus, kuid suudab vajadusel sarved liinidest lahti ühendada ja sõita ka akutoitel nagu elektribuss.
Lõppeval aastal täiendatud nutirakenduse Pilet.ee kaudu on võimalus osta Tallinna, Tartu ja Helsingi ühistranspordi pileteid. Samuti on Helsingi Matkakortti omanikel võimalus soetada nii Tallinna kui ka Tartu ühistranspordi piletitooteid.
Septembris lisandus Tallinna uus ekspressbussiliin nr 64, mis sõidab Väike-Õismäelt Mustamäe kaudu Ülemiste ärilinnakusse. Ühistranspordiliini loomine aitab vähendada linnaku arenedes suuremaks muutuvat liikluskoormust teel Ülemiste linnakusse ja vähendab uute arendusprojektide survet autostumisele piirkonnas.
Tavalisi busse on asendatud rohkem reisijaid mahutavate liigendbussidega kuuel bussiliinil: Väike-Õismäed teenindavatel liinidel 16, 36 ja 42, Mustamäele sõitval liinil 23, Muugat ja Viimsit kesklinnaga ühendavatel liinidel 34A ja 49.
Septembris lisandus bussiliinidele nr 9 ja 13 uus Pilvetee bussipeatus Kadaka teel Akadeemia tee ja Ehitajate tee vahel.
Veebruarist alates on pikem bussiliini nr 73 liikumistee, bussid sõidavad nüüd Kopli ja Maleva tänava kaudu Sepa tänavani. Septembris pikendati bussiliini nr 2, nii et bussid sõidavad Reisisadama A-terminalist Balti jaama.
Rohkem kui tosinal bussiliinil on lisatud väljumisi. Mustamäe ja loomaaia vahel sõitva bussiliini nr 37 bussid sõidavad nüüd terve päeva, samas kui varem oli liin käigus ainult tipptundidel.
Iga päev sõidavad bussid tihedamini Kakumäe poolsaart ja Tiskret ülejäänud linnaga ühendavad bussiliinidel nr 4, 21, 21B, 41 ja 41B, kesklinnast Pääskülla ja Laagri alevikku sõitvatel bussiliinidel nr 20 ja 20A ning Viimsi keskuse ja lennujaama vahel sõitval bussiliinil nr 49.
Tööpäeviti sõidavad bussid tihedamini liinidel nr 24A, mis liigub Mustamäe ja Estonia teatri vahel ning Raudalu ja Tondi vahel liikuval liinil nr 57.
Nädalavahetuseti sõidavad bussid tihedamini Pikakari ja Balti jaama vahel liinil nr 59 ning Priisle ja Pelguranna vahel käival bussiliinil nr 66. Priislet kesklinnaga ühendav bussiliin nr 63 töötab sellest aastast ka pühapäeviti.
Tallinna pikaajalise strateegia järgi peab kiire ühistransport olema hea linnaruumi osa, pakkudes sõitjatele meeldivaid elamusi ja andes enamikule inimestest võimaluse olla vaba autoga seotud kohustustest ja kuludest.