
Eesti inimeste lemmik meediabränd on ETV
Värske uuringu põhjal hindavad Eesti inimesed meie meediamaastiku brändidest enim ETVd, ERRi ja Delfit, mis moodustavad meeldivaimate meediabrändide edetabeli esikolmiku. Neljandal kohal olev Postimees tõuseb esile tugeva spontaanse tuntusega, vahendas Kantar Emor.
„ERRi brändidel on üsna lihtne olla armastatud. Nad on nagu viielised õpilased, vastates inimeste ootustele ajakirjanduse suhtes: nad on reklaamivabad, usaldusväärsed, tasuta ning ei aja taga sensatsiooni ega klikipealkirju,“ ütles Kantar Emori juhtekspert Kristiina Saks. „Väga palju trumpe on ERRi kanalite käes tulenevalt nende kanalite avalik-õiguslikust vormist.“
Samas on ka erameediakanalitel selge ja asendamatu koht meediamaastikul. Suuremad uudisteportaalid, nagu Delfi ja Postimees, annavad Kristiina Saksa selgitusel inimesele tunde, et nad on kursis uudiste suure pildiga: nad teavad, mis nende ümber toimub, alates tõsistest päevakajalistest uudistest ja lõpetades seltskonnauudistega. Põhilised konkurendid Delfi ja Postimees on järjest selgemalt eristuvad: „Delfi on populaarsem linnades, Postimees väiksemates kohtades. Delfil on väga tugev „kõik-ühest-kohast“-kuvand. Postimees seostub inimestele suurema konservatiivsusega: osade vastajate hinnangul on see eelis, teiste jaoks mitte,“ kommenteeris Saks.
Kantar Emor tegi meediabrändide uuringut tänavu kuuendat korda. Seekordse uuringu üks selgemaid muutusi on temaatiliste meediabrändide, nagu National Geographic ja Discovery, tõus edetabelis kõrgemale. „See viitab, et inimesed tahavad ärevatel aegadel päevakajaliste uudiste kõrval ka harivat, rahulikku ja mõtteid argipäevast eemale viivat sisu,“ rääkis Saks.
Uuringus vaadeldi ka inimeste üldisi hoiakuid ajakirjanduse suhtes, sealhulgas uuriti tehisaru rolli kohta ajakirjanduses. „Võib öelda, et tehisaru-ajakirjanikeks Eesti inimesed veel valmis ei ole,“ nentis juhtekspert.