
2025. aasta Eesti parimaks õpilasfirmaks valiti õpilasfirma Blouit, kes on turule toonud keskkonnasõbralikud ja söödavad tordiküünlad. Uuenduslik toode pakub alternatiivi traditsioonilistele vahaküünaldele, tuues sünnipäevalauda ühteaegu maitseelamuse ja väärtuspõhise tarbimisvaliku.
Eesti parima õpilasfirma asutasid Põlva Gümnaasiumi 11. klassi tüdrukud Agathe Ojasaar, Eliisa Villako ja Isabella Puusepp. Tüdrukute sõnul sündis idee möödunud aasta suvel, mil sünnipäeval märgati, et tilkuv küünlavaha rikub nii tordi välimuse kui söögiisu. “Otsustasime luua küünla, mis ei lõpetaks sahtlipõhjas või prügikastis, vaid pakuks rõõmu ja maitseelamust ning oleks ühtlasi keskkonnasäästlik,” selgitas õpilasfirma Blouit esindaja Isabella Puusepp.

Kuigi kõik voorud – laat, žüriivestlus ja lavaesinemine – kulgesid edukalt, ei osanud tüdrukud oma võitu ette aimata. Nende peamine eesmärk oli pälvida toiduvaldkonna eripreemia, mille nad lisaks üldvõidule ka said. “Juba see, et jõudsime tootega turule ja finaali, oli meie jaoks suur saavutus. Esikoht tundub siiani uskumatu,” tõdes Puusepp.
Junior Achievement Eesti tegevjuht Kersti Loor kinnitas, et tänavune õpilasfirmade tase oli erakordselt kõrge ning võitja üle diskuteeriti viimaste minutiteni. “Blouit sai žürii tunnustuse eelkõige keskkonnasõbraliku lähenemise ja rahvusvahelise potentsiaali eest. Neil on võimekus muuta kogu kategooria ilmet mitte ainult Eestis, vaid ka globaalselt,” märkis Loor.
Blouit sai žürii tunnustuse eelkõige keskkonnasõbraliku lähenemise ja rahvusvahelise potentsiaali eest.
Hetkel saab söödavaid tordiküünlaid soetada õpilasfirma veebilehelt, Põlva ja Võru Coopist, Rapla Minimaa mängutoast ja Kohvik Põlvast. Edaspidi soovivad noored jõuda ka Tartu ja Tallinna poodidesse. Lisaks on neil käsil tootearendus – katsetamisel on uus šokolaad, et arendada toode veel erilisemaks.

Juulikuus sõidab õpilasfirma Blouit Eestit esindama Euroopa õpilasfirmade suurvõistlusele Ateenasse, kus tuleb rinda pista ligi 40 riigi parimatega. Hetkel on tüdrukutel käsil ingliskeelse aruande koostamine, virtuaalse stendivooru ettevalmistus ja lavaesinemise lihvimine.
Võistluse teise koha pälvis Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirma Fiks, mis toodab riideid reguleerivaid klambreid kiirmoe tarbimise vähendamiseks ja isikupärase stiili toetamiseks. Kolmanda koha sai Tallinna Reaalkooli õpilasfirma Crateful, kelle nutikad kriisivalmiduspakid aitavad suurendada inimeste teadlikkust ja valmisolekut eriolukordadeks.
Lisaks anti välja hulgaliselt eripreemiaid:
- Rahva lemmikuks õpilasfirmaks osutus Kohila Gümnaasiumi õpilasfirma Krõmpsukas, kelle tooteks oli krõmpsuv müsli.
- Büroomaailma müügitöö eripreemia ja Directo äritarkvara “Targa äri preemia” pälvis Tallinna Mustamäe Riigigümnaasiumi õpilasfirma Smäkk magneesiumišokolaadiga.
- Patendivolinike koja intellektuaalomandi eripreemia läks Tallinna 21. Kooli õpilasfirmale cAroom autolõhnastaja eest.
- Profexpo eripreemia parimale toiduvaldkonna õpilasfirmale viis lisaks peavõidule koju õpilasfirma Blouit.
- Energy jätkusuutlikkuse eripreemia võitis jalgratta telefonilaadija eest Tallinna Mustamäe Riigigümnaasiumi õpilasfirma Velogen.
- E-kaubanduse Liidu eripreemia “Parim e-pood” võitis Rocca al Mare Kooli õpilasfirma AktsiaÄssad investeerimisteemalise lauamängu eest.
- Meeskonnatöö eripreemia viis koju Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirma Joogul kokkuvolditava joogipudeliga, preemiaks Treski festivali pääsmed Jalmar Vabarnalt.
- Alexela vastutustundliku ettevõtja preemiaga pärjati Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirma TalkSocial enesekindluse kaartide eest.
- JA Vägevaks vilistlaseks tunnustati Askly asutaja Sandra Roosna.
- Euroopa ettevõtliku kooli tiitli viis koju Tallinna Lilleküla Gümnaasium.
- Aasta ettevõtlusmentori tiitli võitis Jäämari OÜ eestvedaja Kaili Tuul, kes toetab Kohila Gümnaasiumi õpilasfirmasid.
- Aasta ettevõtlusõpetajaks sai Gustav Adolfi Gümnaasiumi ettevõtlusõppe õpetaja Kristel Rannaääre.

Parimaid õpilasfirmasid valiti sel aastal juba 30. korda. Õpilasfirma on Junior Achievement Eesti ettevõtlusõppe programm gümnaasiumiastme õpilastele, mille eesmärk on noortele õpetada äritegevuse põhimõtteid, arendada nende algatusvõimet ja probleemilahendamise oskust. Võistluse läbiviimist toetasid SEB, Tallinna linn, Graanul Invest, Aitan Eestit MTÜ, Alexela, Bolt, Coca-Cola HBC Eesti. Eesti parima õpilasfirma riietab Euroopa võistluse jaoks stiilseks ja säravaks Stockmann.