1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. Eestimaalased on avastanud uue kirgliku hobi – isikupäraste pehmete sõprade meisterdamise
Eestimaalased on avastanud uue kirgliku hobi – isikupäraste pehmete sõprade meisterdamise

Eestimaalased on avastanud uue kirgliku hobi – isikupäraste pehmete sõprade meisterdamise

Eestit on tabanud ennenägematu huvi kaisuloomade vastu: kahe nädalaga on valmistatud tuhandeid pehmeid sõpru. Napilt kaks nädalat tagasi Ülemiste keskuses avatud maailmakuulsas Build-A-Bear Workshop töökojas on tänaseks valmistatud juba 3539 pehmet sõpra. Avamisüritusele kogunenud enam kui tuhat uudistajat ning avamisnädalavahetusel valminud 1432 mängulooma näitavad, et tegemist on fenomeniga, mis on haaranud kõik vanusegrupid ja muutmas kohalikku mänguasjaturgu.

Foto: Magnus Heinmets

Töökoja avamise esimese kolme tunniga valminud 244 pehmet loomakest olid esimeseks märgiks sellest, et Eesti inimeste soov personaalse elamuskogemuse vastu on suurem kui kunagi varem. Kõnekas on seegi, et avamisele tuldi kohale nii Tartust, Pärnust kui ka Põlvast, et olla esimeste seas, kes saavad omale pehme sõbra valmistada.

„Oleme ausalt öeldes üllatunud, kui kiiresti eestlased on selle elamuse omaks võtnud,” ütles XS Mänguasjad poeketi omanikfirma Anvoli turundusüksuse juht Jana Väli. „Meie jaoks oli nii suur huvi meeldivalt ootamatu ning ületab kõik meie ootused.”

Interaktiivsetel elamustel on eelis traditsiooniliste mänguasjade ees

Build-A-Bear Workshop töökoja edu Eestis peegeldab laiemat globaalset trendi, kus tarbijad otsivad üha enam kogemuslikke ja isikupärastatud ostuhetki. „Mänguasjatööstus on praegu suures muutumises – pelgalt riiulitelt valmistoodete ostmise asemel otsivad tarbijad elamust ja võimalust olla loomeprotsessi osa,” selgitas Jana Väli tarbijate ostukäitumist. „Build-A-Bear on näidanud, et emotsionaalne side toote loomisega võib mänguasja väärtust kordades tõsta. See on revolutsiooniline lähenemine, mis jõudnud nüüd ka Eesti turule.”

Emotsionaalne side toote loomisega võib mänguasja väärtust kordades tõsta.

Build-A-Bear Workshopi rahvusvahelise äri arendusdirektor George Ribeiro näeb Eesti sensatsioonilises edus kinnitust personaliseeritud ostukogemuse tugevale kasvutrendile. „Meie töökojad on vaid üks näide sellest, kuidas kvaliteetne ja emotsionaalne jaemüügikogemus on universaalne – inimesed igal pool maailmas väärtustavad võimalust luua midagi isiklikku ja tähendusrikast,” kommenteeris Ribeiro.

Foto: Magnus Heinmets

Muutused mänguasjatööstuses

Build-A-Bear Workshop töökoja edu Eestis tuleb ajal, mil kõik mänguasjatootjad püüavad kohaneda digimaailma väljakutsetega. Füüsilise ja emotsionaalse kogemuse ühendamine võib olla võti, mis aitab traditsioonilisi mänguasjapoode digitaliseerumise ajastul päästa.

„Meie näeme, et Build-A-Bear Workshop töökoda on andnud täiesti uue hingamise ka ülejäänud mänguasjade müügile. Kui inimesed tulevad töökotta pehmet sõpra looma, satuvad nad ka poeriiulite vahele,” rääkis Jana Väli ning lisas, et Build-A-Bear on toonud värskeid traditsioone ka naaberriikide mänguasjaturgudel. „Paljud meie kliendid loovad pehmeid sõpru iga tähtsa sündmuse puhul – alates sünnipäevadest kuni koolilõpetamisteni.“

  • Maailmakuulsat Build-A-Bear Workshop elamust saab kogeda Ülemiste keskuse XS Mänguasjad kaupluses.
  • Kõige populaarsemateks tegelasteks on Eesti inimeste seas osutunud roheline konn, klassikaline karu ja Pawlette jänku.
  • Aksessuaaridest on eestimaalaste lemmikuteks Eesti lipuga särgid, nokamütsid ja klassikalised hallid dressipluusid.