EKSKLUSIIVINTERVJUU I Andrei Korobeinik: konkurents klikkide pärast tekitab kohati infomüra
Uudis.net looja Andrei Korobeinik ütleb, et ta ise ei jõua väga palju uudiseid igapäevaselt tarbida, ent üritab end siiski kursis hoida riigis toimuvaga. “Uudis.net säästab korralikult aega – see võtab kokku need uudised, mis pakuvad inimestele reaalset huvi, mitte need, mida valivad erinevate portaalide toimetajad. Selleks kasutatakse sotsiaalvõrgustikke andmeid ja uudiste populaarsust uuendatakse 6 korda tunnis,” selgitab ta, miks otsustas sellise keskkonna luua.
Ainult populaarseimad uudised
Uudis.net keskkonnas on hetkel 50 erinevat allikat, venekeelses versioonis Rus.Uudis.net on 20 erinevat portaali. Päevas avaldab Uudis.net kuni 1000 erinevat uudist eesti keeles. “Loomulikult ei suuda tavaline inimene seda kõike päevaga läbi lugeda. Seetõttu ongi oluline, et keskkond automaatselt valib uudiseid, mis pakuvad lugejatele suuremat huvi,” räägib Andrei.
Tema sõnul on Eesti ajakirjandusvabaduse reitingutes alati väga kõrgetel kohtadel, mis näitab, et Eesti ajakirjandus on üsna sõltumatu. “Samas, kui vaadata artiklite pealkirju, siis näeme, et internetis käib konkurents klikkide nimel, mis tekitab kohati infomüra efekti,” toob ta välja. “Turg paneb reeglid paika ja siin pole suurt midagi parata, kuid õnneks pääseb Uudis.net esilehele ka kvaliteetajakirjandus, mis tõestab et inimestele on tähtis ka sisu, mitte ainult kõlavad pealkirjad.”
Võimaldab ka analüüsida artiklite populaarsust
Uudis.net keskkond on väga uus ja päevas külastab seda vaid ca 2000 inimest, kuid külastatavus tõuseb iga päevaga. “Eeldan, et teenus võib huvi pakkuda inimestele, kes nagu minagi ei suuda jälgida, mis toimub kümnetes erinevates uudisteportaalides, kuid samas tahavad oluliste uudistega tutvuda. Mina saan enda postkasti ka Uudis.net uudiskirja, mis tuleb keskpäeva paiku ja sisaldab eilse ja tänase päeva tähtsamaid uudiseid,” toob ta välja lihtsa lahenduse, kuidas end olulisemate teemadega kursis hoida.
Meediaväljannetele võib Uudis.net saada instrumendiks, mis võimaldab enda artiklite populaarsust analüüsida ning hinnata enda turupositsiooni. “Kindlasti ei ole tegemist traditsioonilise meediakanalite konkurendiga, pigem on Uudis.net näol tegemist mugavusteenusega, mis teeb olemasolevate meediakanalite tarbimise lihtsamaks,” selgitab ta.
Milline on populaarne uudis?
Uudis.net esilehele jõuab väga palju positiivseid uudiseid – lugejad jagavad neid hea meelega sotsiaalvõrgustikkes. Kuid Andrei Korobeiniku sõnul on siiski tavaline populaarne uudis on “verine” või polariseeriv. “Keeruline on hinnangut anda, kas süüdi on ajakirjandus või lugejad, see on järjekordne kana ja muna probleem. Ajakirjandus määrab küll diskursuse, kuid samas täidab see sellega ühiskonna tellimuse,” ütleb ta.