Galerii! Noored tunnevad suvel töötamise vastu suurt huvi
17. aprillil Viru hotellis Põhja-Eesti Rajaleidja keskuse ja Tallinna spordi- ja noorsooameti eestvedamisel toimunud töömess näitas, et alaealiste tööhuviliste seas on palju eeskätt nooremaid, 13-15aastaseid õpilasi.
Tallinna spordi- ja noorsooameti vanemspetsialisti Triin Bõstrovi sõnul oli tänavusel messil rohkem just põhikoolinoori, kes tulidki messile seda kõige esimest töökogemust otsima.
„Meie jaoks on äärmiselt positiivne, et noored tundsid suurt huvi ka vabatahtliku töö vastu, mis on ju tegelikult suurepärane võimalus esmaste kogemuste saamiseks. Loomulikult oli noorte seas populaarne ka malev, kuhu oli väga suur tunglemine,“ selgitas Bõstrov ning lisas, et enamik messil osalenud tööandjatest ja organisatsioonidest panustavadki just sellesse, et noortel oleksid loodud võimalused tööturule sisenemiseks.
Original Sokos Hotel Viru on „Suveks tööle“ messidel osalenud algusest peale, kokku neljal korral. Hotelli personalijuht Maret Kaldmaa sõnab, et peamiselt ärgitab noori tööle võtma ikka missioonitunne. „Alatihti räägitakse, et raske on tööd leida, kui pole eelnevat kogemust, aga kuskilt peavad ju need noored inimesed alustama ja esimese töökogemuse saama,“ selgitas ta hotelli kui tööandja mõtteviisi.
Ka Kaldmaa hinnangul oli tänavuse töömessi tööotsija keskmine vanus noorem. „Meie saame tulenevalt majutusasutuse töö iseloomust pakkuda kogemust alates 17 a noortele, sel aastal on aga rohkelt veelgi nooremaid, nt 13 a tööotsijad.“ Noort töötajat kirjeldab Kaldmaa kui rõõmsameelset ja energilist meeskonnamängijat, kes jõuab palju teha. „Kui millestki noorel töötajal napib, siis ehk kohusetundlikkusest,“ ütleb ta ja lisab, et üldistada ei saa aga kunagi ning mõnetine vajakajäämine tõsises suhtumises võib tuleneda ka kogenematusest tööelus.
Lisaks tööpakkumistele olid messil olulisel kohal harivad töötoad. Põhja-Eesti Rajaleidja keskuse karjäärinõustaja Jelizaveta Dulberg viis osalejatega täielikult täitunud töötoa läbi persoonibrändi teemal. „Noored oskasid näha, et iga brändi taga on oma väärtus ja idee ning luua seoseid. Suur rõõm oli näha, et nad tegid usinalt märkmeid ja mõtlesid kaasa.“ Suure huvi ja informeerituse taga nägi Dulberg seost ka sotsiaalmeedia ja selle olulisusega tänaste noorte eludes. „Nad said väga hästi aru, et ka tööandjad võivad vaadata nende tegevust sotsiaalmeedias, sest see jätab neist kui persoonist oma jälje,“ selgitas Dulberg.
VAATA GALERIID!
Fotod: SA Innove / Tallinna Spordi- ja Noorsooamet