
GOODNEWS EKSKLUSIIV I Teekonnast roheliseima brändi tiitlini, kus iga edusamm tuli saavutada raske tööga
Nurme looduskosmeetika pälvis 2024. aastal Eesti kõige rohelisema brändi tiitli, mille annab välja Brand Capital. Tunnustus pole lihtsalt märk brändi populaarsusest, vaid kinnitab, et Nurme väärtused ja töö on laialdaselt märgatud ja hinnatud. Eriliseks teeb tiitli asjaolu, et ettevõtted ise ei saa konkursile kandideerida – tunnustuse saavad vaid brändid, kes on rahva seas silma paistnud. Kuidas aga algas Nurme brändi teekond ja milliseid väljakutseid on nad pidanud ületama?

Algus, mis sündis hobist
Nurme asutati 2009. aastal ema-tütre pereettevõttena. Brändi loomise idee sai alguse Marit Tiitsi hobist valmistada käsitööseepe, kuid tõuge ettevõtte loomiseks tuli keerulistest aegadest. Majanduskriisist tingitud koondamisteated sundisid nii Maritit kui ka tema ema Luule Tiitsi otsima uusi võimalusi. Algselt valmistati seepe kingitusteks sõpradele, kelle positiivne tagasiside näitas, et nende käsitööseepidel on suurem potentsiaal. “Marit ja Luule mõistsid, et looduslik kosmeetika pole lihtsalt aksessuaar, vaid see võib tõepoolest muuta inimeste naha ja elu paremaks,” rääkis Nurme turundusjuht Miia Liisa Riikoja heade uudiste portaalile GoodNews antud intervjuus.
Looduslik kosmeetika pole lihtsalt aksessuaar, vaid see võib tõepoolest muuta inimeste naha ja elu paremaks.
Esimesed sammud ja väljakutsed teel eduni
Riikoja toob välja, et Nurme esimesed aastad olid täis keerulisi valikuid ja õppimist. Esialgu keskenduti sobiva tooraine leidmisele ja seadusandluse nõuete täitmisele, kuid keeruline oli ka klientide usalduse võitmine. „Müügialase kogemuse puudumine ning piiratud rahalised vahendid tähendasid, et iga edusamm tuli saavutada raske tööga. Samuti tuli lahendada sisemised erimeelsused brändi visuaalse identiteedi ja turunduse tähtsuse osas,“ selgitas ta, lisades, et kuigi erinevate konfliktide lahendamine oli keeruline, aitas see brändil selgelt paika panna oma pikaajalise strateegia ja väärtused.
Kuigi erinevate konfliktide lahendamine oli keeruline, aitas see brändil selgelt paika panna oma pikaajalise strateegia ja väärtused.
Rohelised väärtused – brändi DNA
Nurme tunnustamine Eesti kõige rohelisema brändi tiitliga peegeldab Riikoja sõnul nende algusaegadest saadik järgitud põhimõtteid. Jätkusuutlikkus on olnud brändi alus juba enne, kui see trendiks muutus. Nurme panustab aktiivselt keskkonnasõbralike lahenduste ja ringmajanduse arendamisse. “Meile on väga oluline, et meie väärtused ja sõnumid on jõudnud klientideni,” rõhutas ta.
Näiteks keskendutakse nii toodete kui ka pakendite arendamisel sellele, et nende mõju keskkonnale oleks minimaalne. Hiljuti tehti olulisi muudatusi sheaõli pakendis, mille tulemusel säästetakse aastas 443 kg pakendimaterjali. „Sellised sammud näitavad, et me ei tee kompromisse jätkusuutlikkuse osas, vaid otsime pidevalt uusi viise keskkonnamõjude vähendamiseks,“ toonitas Riikoja.
Me ei tee kompromisse jätkusuutlikkuse osas, vaid otsime pidevalt uusi viise keskkonnamõjude vähendamiseks.
Tooted, mis sobivad kogu perele
Nurme tooted on loodud terviklikuks lahenduseks – pealaest jalatallani. Erinevalt paljudest teistest brändidest keskendub Nurme Riikoja sõnul multifunktsionaalsetele toodetele, mis sobivad nii beebidele kui ka meestele. Näiteks sheaõli, mis algselt riiulil tolmu kogus, sai klienditagasiside tulemusel üheks Nurme enim müüdud tooteks. „Üks ema jagas, kuidas sheaõli aitas leevendada tema lapse atoopilist nahka ning sellest loost sai alguse toote edu. Samuti peame oluliseks, et meie tooted oleksid ohutud ja vastaksid kõrgeimatele looduskosmeetika standarditele. Kõik koostisosad on põhjalikult analüüsitud ja dokumenteeritud, tagades kliendile kindlustunde, et tooted on nii nahale kui ka keskkonnale sõbralikud,“ lausus Riikoja.

Kohandumine ja areng läbi väljakutsete
Riikoja tõi intervjuus välja, et Nurme brändi üks tugevamaid külgi on nende võime kohaneda ja areneda vastavalt turu vajadustele. Kui algusaastatel keskenduti käsitööseepidele, siis tänaseks on tooteportfell märkimisväärselt laienenud. Tänu looduslike emulgaatorite ja stabilisaatorite kasutamisele on võimalik toota ka vedelat kosmeetikat, nagu ihupiimasid ja šampoone. Samas hoiab bränd oma juured tugevasti rohelises filosoofias.
„Nurme ei ole kasvanud kiirelt investeeringute toel, vaid orgaaniliselt. See on õpetanud brändi väärtustama strateegilist planeerimist ja kannatlikkust. Näiteks Euroopa Liidu regulatsioonid, mis nõuavad karmide ohutushinnangute ja dokumentatsiooni täitmist, tõid alguses kaasa suuri kulutusi, kuid pikemas perspektiivis tõstsid need Nurme toodete usaldusväärsust,“ selgitas ta.
Keskkonnaprobleemid ja tarbijate kõrged ootused on Riikoja sõnul samuti olnud katsumused, millega Nurme on pidanud kohanema. Bränd on teinud teadlikke valikuid, pakkudes lahendusi nii zero waste entusiastidele kui ka neile, kes teevad esimesi samme rohelisema eluviisi poole.
Tulevikuplaanid: laienemine ja eksport
Riikoja sõnul on Nurme tulevik suunatud kasvule. „Hetkel laiendame tootmist ja arendame eksporti, et jõuda rahvusvahelistele turgudele. Samal ajal jääb meie prioriteediks ka rohelised väärtused ja klientide usaldus.“
Tunnustus meeskonnale
Eesti kõige rohelisema brändi tiitel on Nurme jaoks oluline verstapost. “See tunnustus kinnitab, et oleme õigel teel ja meie töö kannab vilja,” rõhutas Riikoja, lisades, et seda verstaposti tähistati kogu meeskonnaga, kelle panus ja kirg on olnud Nurme eduloo nurgakivid.
Marit Tiitsi õppetunnid ettevõtlusest
Küsimusele, milliseid õppetunde võiks ta ettevõtlusest jagada, vastas Nurme kaasasutaja ja brändilooja Marit Tiits: „Kui ma kirjutaksin raamatu ettevõtte alustamisest, oleks sellel ainult üks lehekülg ja selle keskel suur kiri: Just do it! Kõik algab otsusest – kui sa oled otsustanud midagi teha, siis tulebki see päriselt ära teha.“
Tiits rõhutas, et ettevõtjatel peab olema valmisolek õppida ja areneda. Tema enda teekond algas seebikeetjana, kuid peagi mõistis ta, et selleks, et juhtida edukat brändi, peab ta õppima kõike – alates raamatupidamisest kuni müügi ja turunduseni. “Kui alustad, siis sageli teed ise mitme inimese tööd. See pole kerge, aga see annab ülevaate ettevõtte igast aspektist ja loob tugevama aluse pikaajaliseks eduks.”