17. augustil avab Narva Kreenholm uksed seitsmendatele Narva ooperipäevadele. Avatakse kunstinäitus, mis jääb lahti kuni nädala lõpuni ning toimuvad balleti- ja ooperietendused.
„Kreenholmis, kus 19. sajandil tegutses Euroopa võimsaim tekstiilitööstus, puhuvad nüüd maailma muusikateatri värskeimad tuuled,“ ütleb Narva Ooperipäevade peakorraldaja Julia Savitskaja, kelle eestvedamisel esietenduvad sel aastal festivali raames kaks uut ooperit.
Francesco Cilea tõsielusündmustel põhinevat veristlikku ooperit „Adriana Lecouvreur” pole Eestis varem lavastatud. Intrigeerivat näidet psühhoanalüüsi arengu mõjust ooperimaailmale kujutab endast naiste emantsipatsioonikoidikul sündinud Bela Bártoki „Hertsog Sinihabeme loss” – see on teine uus esietendus Narva ooperipäevade programmis.
Sarnaselt ooperitele, milletaolisi mujal Eestis ei näe, toob saabub Julia Savitskaja kutsel etendusega Narva ambitsioonikas Balti Balletiteater Leedust. Nende „Another world“ põhineb Depeche Mode’i muusikal ja on inspiratsiooni saanud maailmakuulsa kirjaniku Haruki Murakami ulmeromaanist.
Festival algab päev varem Narva Kunstiresidentuuri hoovis, kuid 17. augustil avab kunstile uksed Narva Kreenholm, kus samal õhtul kell 20.30 etendub Eesti Vabariigi Presidendi Kultuurirahastu noore kultuuritegelase preemia laureaadi, Rahvusballeti koreograafi ja esitantsija Jevgeni Gribi ning Soome nüüdistantsija Jack Trayleni koostöös sündinud ballett „Flesh“. Seejärel, kell 22.00 esietendub spetsiaalselt Narva Kreenholmi ruumide jaoks kohandatud modernistliku ekspressionistliku ooperi musternäidis, Bártoki „Hertsog Sinihabeme loss”.
- Enne etendusi ja etenduste vaheajal saab vaadata Sasha Rottsi ja Hilda Kahra kunstinäitust „Solid plot“, kus Rotts toob näitusele välja tekstiilimaalid ning Kahra on kombineerinud Kreenholmi jaoks naivistlikud joonistused ja SUPER NAIVE teooria.