NUTIJAHT I Vanaelektroonika koristuskampaanias Nutijaht osales ligi 6000 inimest
Kuusakoski ja Telia korraldatud vanaelektroonika kogumisest Nutijaht võttis osa ligi 6000 inimest üle Eesti, kes tõid taaskasutusse 4,5 tonni prügina seisnud väikeseadmeid.
Valdava osa Kuusakoski sorteerimisjaama kolme kuu jooksul toodud jäätmetest moodustasid vanad telefonid, arvutid ning seonduv – kuvarid, klaviatuurid, hiired, kõlarid, kõrvaklapid, laadijad, erinevad juhtmed jms.
Kampaania käigus toodi kõige rohkem väikeelektroonikat ära Raplas (1200 kg), Rakveres (900 kg), Tallinnas (700 kg), Viljandis (600 kg) ja Paldiskis (400 kg). Noorim osaleja oli 1,5-aastane ning vanim 82-aastane.
„Sel aastal oli Nutijahil võrreldes eelmise aastaga lausa kaks korda rohkem osalejaid. Kui möödunud aastal kogusid Eesti inimesed Nutijahi käigus 2,7 tonni prügiks muutunud väikeelektroonikat, siis seekord koguni 4,5 tonni,“ kommenteeris Kuusakoski juhatuse esimees Urmo Viisitamm. „Oluline, et taaskasutatavad materjalid ei satuks kunagi olmeprügisse või loodusesse. Vastutustundliku sorteerimise ja materjalide töötlemisega hoiame keskkonda ja käitume säästlikult. Samal põhjusel kutsub Kuusakoski nüüd kõiki üles alumiiniumist küünlaümbriseid koguma ja taaskasutusse suunama.“
Eestis tuuakse iga päev turule suurusjärgus 50 tonni elektroonikat ja kokku kogutakse sellest 60%. Kogutud vanaelektroonika töödeldakse ja eraldatud materjale on võimalik taaskasutada. Igas majapidamises on keskmiselt 72 elektri- ja elektroonikaseadet, millest 11 on katki või pole enam kasutusel. Eelmisel aastal tekkis maailmas keskmiselt 7,5 kg e-jäätmeid inimese kohta, aastaks 2030 on see kasvanud juba 9 kg peale inimese kohta.
Nutijahi teavituskampaania toimus septembrist novembrini, kuid kõik saavad oma vanu elektroonikaseadmeid Kuusakoski ümbertöötlusjaama jätkuvalt ära tuua. Nutijahi eesmärk on tõsta eeskätt noorte teadlikkust elektroonikajäätmete sorteerimise tähtsusest ja aidata keskkonda puhastada prügina koormavatest väikeseadmetest.
- Sel kuul käivitas Kuusakoski järgmise rohkete auhindadega keskkonnakampaania „Küünlaümbriste jaht“, mille kohta leiab lisainfot siit.