Pärast pea kümmet aastat saab Euroopa taeva all taas näha lendamas legendaarset Goodyear Blimp õhulaeva. Õhulaeva naasmine Euroopasse sümboliseerib mitmeid muudatusi – viimase pooleteist aasta jooksul on rehvitootja värskendanud oma tooteportfelli ning teinud jaotusvõrgustikus ümberkorraldused, mis võimaldavad uut kasvu koostöös kindlate partneritega, aktiivsemat osalemist e-kaubanduses, lisaks värskendanud oma kommunikatsioonistrateegiat ning teinud tugeva tagasituleku võidusõiduradadele.
„Goodyear Blimp on tõeline legend ja sümbol, mis on juba pea sada aastat lummanud inimesi üle maailma,” ütles Goodyear-i Euroopa asepresident ja turundusjuht Mike Rytokoski. „Õhulaeva tulekut Euroopasse oleme oodanud kaua, sest see on ideaalne võimalus tähistada Goodyear-i naasmist motosporti, uuendatud tootevalikut ja meediapartnerlust Eurosport-iga,“ lisas Rytokoski.
Euroopas hõljuv Goodyeari õhulaev on Zeppelin NT-tüüpi ning seda opereerib Saksamaal Friedrichshafenis asuv Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH, millega Goodyear on juba pea sajandi koostööd teinud.
Pooljäik Zeppelin NT õhulaev on üle 75 meetri pikk – pea kolmveerand jalgpalliväljakut – ning peaaegu 18 meetrit kõrge. Tegu on sama õhusõidukiga, mida Goodyear kasutab ka USA-s. Goodyear-i logoga õhulaev toimib ühtaegu hiiglasliku reklaamplakatina hõljudes Euroopa kohal, kuid edastab samas unikaalseid kaadreid erinevatelt võidusõitudelt ning veab Saksamaal ka tavareisijaid.
„Zeppelin on uhke, et saab edendada ja laiendada pikaajalist koostööd Goodyear-iga,“ ütles Deutsche Zeppelin-Reederei GmbH tegevjuht Eckhard Breuer. „Ootame pikisilmi koostöö käivitamist Euroopas, sest see annab meie ja Goodyear-i partnerlusele täiesti uue rahvusvahelise mõõtme,“ ütles Breuer.
Kuigi Goodyear-i õhulaeva näeb peamiselt USA suurematel spordiüritustel – nagu näiteks NASCAR-i rallisari, NBA mängud ja PGA golfiturniirid – on tsepeliin omaette legend ka Euroopas. Esmakordselt saabus õhulaev Euroopasse 1972. a märtsis tehes oma esimese lennu sama aasta juunis Cardingtonis Inglismaal. Kuulus õhulaev, ristinimega „Euroopa“, hõljus Euroopa kohal rohkem kui 14 aastat olles tunnistajaks mitmetele suurtele spordi- ja kultuuriüritustele – sealhulgas 1985. a Saksamaa Grand Prix Nürburgringil, 1986. a Prantsusmaa lahtistel tennisemeistrivõistlustel Rolland Garroses ja koguni kahes Suurbritannia kuninglikus pulmas. Teenitud pensionile läks Europa 1986-ndal aastal.
Ka hiljem on Goodyear-i õhulaevad Euroopad väisamas käinud, kuid sellele vaatamata oli nädala alguses toimunud Friedrichshafenist väljunud testlend esimene Euroopas pärast 8-aasta pikkust pausi.
Järgmistel nädalatel hõljub Goodyear-i õhulaev Friedrichshafeni piirkonnas ja Saksamaal laiemalt ning peaeesmärgiks on pakkuda õhuvaadet mitmetest suurematest Euroopa võidusõitudest.
See annab märkimisväärse tõuke Goodyear-i naasmisele rahvusvahelisele võidusõiduareenile. Ettevõtte on juba määratud ametlikuks rehvivarustajaks LMP2 klassile võistlusel FIA World Endurance Championship (WEC), Euroopa Le Mansi võistlussarjas, Briti ringrajavõistlusel British Touring Car Championship (BTCC) ja uue meediapartnerluse Eurosportiga ringrajavõistlusel FIA World Touring Car Cup (WTCR) ning esimesel, ainult elektriautodele mõeldud brändiülese ringrajaautode võistlussarjas Pure ETCR.