Tartu linn ja Eesti Raudtee panustavad ühiselt raudtee ülekäigukohtade turvalisusesse
Tartu linnapea Urmas Klaasi ja Eesti Raudtee juhatuse esimehe Kaido Zimmermanni reedesel kohtumise Tartu raekojas oli üheks fookusteemaks raudtee ülekäigukohtade turvalisus Tartu linnas. Linnapea ja Eesti Raudtee juht leppisid kokku, et ülekäigukohtade ümberehitustööde kiirendamiseks panustab Tartu linn neisse edaspidi ka rahaliselt.
Kohtumisel lepiti kokku, et alustatakse koostööd eritasandiliste raudteeülekäikude ühiseks välja ehitamiseks, et tagada ohutu liiklemine jalakäijatele ja ratturitele. Kaido Zimmermanni sõnul muutub ülekäigukohtade ohutus eriti aktuaalseks 2024. aasta lõpust, kui seoses raudtee elektrifitseerimise ja uute rongide tulekuga kiirused raudteel tõusevad.
„Eesti Raudtee planeerib Tartu linnasisese raudtee rekonstrueerimist 2023. aastal ja sellega seoses ehitatakse ka esimesed raudteealused kergliiklejate tunnelid. Tartu jaoks on prioriteetsed koolide lähedal paiknevad raudteeülekäigukohad,“ ütles linnapea Urmas Klaas.
Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Zimmermann tõi välja, et turvalisemaks ehitatakse ka autodele mõeldud raudteeülesõidukohad, näiteks Betooni ja Tiksoja ülesõidud. „Eesti Raudtee plaan 2024. aasta lõpuks elektrifitseerida Tallinn-Tartu vaheline raudtee tähendab muuhulgas seda, et Tartu ja Tallinna vahelist sõiduaeg väheneb 1 tunni ja 35 minutini,“ rääkis Kaido Zimmermann. Tartu linnapea Urmas Klaasi sõnul on tegemist regionaalpoliitiliselt väga olulise sammuga. “Oleme Tartu poolt valmis igati kaasa aitama, et 2024. aastal, kui Tartu on Euroopa kultuuripealinn, oleks Tartu maailmale lähemal ka raudteed pidi,” lisas linnapea.
Kõne all olid ka raudteeliiklusest tuleneva müra vähendamise võimalused. Suuri investeeringuid Eesti Raudtee selles osas ei plaani, kuna Tartu ja Tallinna vahel hakkavad alates 2024. aasta lõpust liikuma vaiksemad elektrirongid. Küll kavandab Eesti Raudtee kaubaronge silmas pidades uusi müraleevendusmeetmeid, mida kõigepealt hakatakse testima Tallinnas Laagris.
Seoses raudteeliikluse lõppemisega Vorbuse vanal raudteesillal, lepiti kokku, et kuna Eesti Raudtee seda enam ei vaja, siis alustatakse koostööd silla üle andmiseks Tartu linnale, kes soovib koostöös Tartu vallaga võtta selle kasutusele kergliiklussillana.
Räägiti ka Tartu vaksali teisele perroonile uue turvalise juurdepääsu rajamisest. Eesti Raudtee juhi sõnul on vastavate tööde riigihange välja kuulutatud ja sügisel saab alustada ehitustöödega. Juurdepääsud saavad valmis 2022. aasta sügisel.