
Tartu ülikooli tudengite loodud L’Oréali mehelikkuse sari pälvis Baltimaade turundusvõistluse esikoha
Tartu ülikooli majandusteaduskonna tudengid, turundusklubi liikmed saavutasid Riias L’Oréali Balti peakontoris rahvusvahelise tudengite turundusvõistluse Brandstorm Balti regiooni finaalis esikoha innovaatilise mehelikkuse sarja loomise eest. 12. ja 13. juunil kaitstakse toodet ülemaailmses voorus Pariisis.
Võistkonda kuulunud majandusteaduskonna tudengid Kristella Kõrgesaar, Edgar Voit ja Helerin Kukk garanteerisid endale koha Baltimaade finaalis näidates ülikoolide voorus üles väga head turunduslikku mõtlemist ja analüüsivõimet. Kristella Kõrgesaare sõnul pidid nad analüüsima kokkuvõtteid, kuidas L’Oréali brändidel läheb: „Selle põhjal tegime järeldused, kus on vaba ruumi toodete arendamiseks, kuhu võiks lisada uue tooteseeria jne.“
Pääsenud Baltimaade regionaalfinaali, pidid tudengid mõtlema välja tooteseeria meestele ja looma brändile turunduskommunikatsiooni plaani. Kogu tootearendusprotsessi märksõnaks oli innovatsioon. „Töötasime välja mehelikkuse sarja, mille eesmärk on tõsta meeste enesekindlust,“ rääkis Kõrgesaar, lisades, et loodud tooteseeria nimi „Manoeuvre“ rõhutabki ühelt poolt mehelikkust (man – mees) ja enesekindlust (manööver, kui kontrollitud tegevus) ning teisalt toob sisse ka vihje prantsuse keelest – oeuvre – mees kui kunstiteos.
Loodud sarja kuulub kolm toodet: habemekasvu soodustav habemetoode, juuksekasvu aeglustav toode, mis aitab meestel hoida soengut kauem ühesugusena ja vähendab juuksurikülastuse sagedust ning häälemadaldaja ehk sprei, mis mõeldud meestele, kes soovivad madalamat häält.
Kristella Kõrgesaare sõnul käivad hetkel ettevalmistused juunikuus toimuvaks ülemaailmseks võistluseks: „Kuu aja jooksul on meil veel võimalus arendada ja parandad meestesarja tootekomplekti, et siis juba edukalt Pariisis tooteseeriat kaitsta.“
Tudengite juhendaja, TÜ ettevõtlus ja innovatsioonikeskuse juhataja Andres Kuusik avaldas tudengite tulemuse üle suurt rahulolu: „Ma ei kahelnud, et nad tulevad Riias kõrgele kohale. See ei olnud lihtsalt toredate ideede kogum, vaid väga läbimõeldud kontseptsioon, kus iga toode, tooteomadus, kujunduselement ja sõna oli peensusteni läbi kaalutud ja põhines uuringutel. Tudengid rakendasid kõike, mida neile turundusloengutes või läbi turundusklubi tegevuste andnud oleme ja nagu näha, see kandis vilja“.
Baltimaade regiooni võistluse osales kokku üheksa võistkonda: kaks Tartu ülikoolist, üks Tallinna tehnikaülikoolist, kolm võistkonda Lätist (kaks SSE Rigast, üks Riga Business School’st) ja kolm Leedust (üks grupp Vilniuse ülikoolist ja kaks gruppi ISM-st).
Kosmeetikafirma L’Oréali korraldatava võistluse eesmärk on anda tudengitele võimalus elada läbi tõeline turunduskogemus uuendades või luues L’Oreali brändi. Mängu jooksul peavad tudengid analüüsima turu hetkeseisu, tegelema tootedisainiga ja panema kokku nende toodete põhjaliku turunduskampaania.
L’Oréal korraldas turundushuvilistele tudengitele võistluse esimest korda 1993. aastal. Alates sellest ajast on võistlusel osalenud enam kui 43 000 tudengi rohkem kui 285 maailma parimast koolist ja 43 riigist. Brandstorm rahvusvaheline finaal toimub 12.-13. juunil Pariisis, kus osalevad kõikide regioonide võitjad. Võistluse peaauhind on 10 000 €.
Rohkem infot võistluse kohta leiab L’Oréali veebilehelt.