1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. Tunnustati muusikateemalisel esseekonkursil osalenud noori
Tunnustati muusikateemalisel esseekonkursil osalenud noori

Tunnustati muusikateemalisel esseekonkursil osalenud noori

Eesti Filharmoonia Kammerkoor, Tallinna Filharmoonia ja kultuurileht Sirp tunnustasid esseekonkursil osalenud noori 27. mail Eesti Filharmoonia Kammerkoori kodusaalis. Sirbi peapreemia sai Säde Einasto, kelle essee avaldatakse 30. mai Sirbis.

Konkursil osalejate tööd valmisid kontserdi põhjal, kus kanti ette James MacMillani teos “Stabat mater” Eesti Filharmoonia Kammerkoori ja Tallinna Kammerorkestri esituses Tõnu Kaljuste juhatusel. Kontserdid toimusid 17. aprillil EMTA kontserdisaalis ja 18. aprillil Tartu Pauluse kirikus.

Foto: Anneli Ivaste

Konkursile laekus 25 tööd 16-26-aastastelt noortelt, kes õpivad Eesti erinevates koolides – Tallinna Muusika- ja Balletikool MUBA, Tartu Jaan Poska Gümnaasium, Vanalinna Hariduskolleegium, Tallinna Reaalkool, Elva Gümnaasium, Eesti Maaülikool, Tallinna Tõnismäe Riigigümnaasium ja Heino Elleri muusikakool.

Kirjutajate hulgas oli nii muusikaõpilasi kui ka neid, kes sattusid klassikalise muusika kontserdile esimest korda. Muljet avaldas noorte suur süvenemisvõime, lai silmaring, siirus ja avatus, millega käsitleti James MacMillani muusikateost ja sellele aluseks olevat 13. sajandist pärit teksti. Konkursile saadeti töid, mis olid kirjutatud kontserdiretsensiooni vormis, ning esseesid, kus seostati muusikat laiemalt teiste kunstivaldkondadega. Paljudes töödes mõtestati religiooni rolli nii enda jaoks kui ka Eesti ühiskonnas laiemalt.

Foto: Anneli Ivaste

Tunnustamisüritusel said noored osa Eesti Filharmoonia Kammerkoori proovist, kus Tõnu Kaljuste tutvustas koor tegevust. Sirbi peatoimetaja Kaarel Tarand õnnitles võidutöö autorit, kelleks osutus Säde Einasto. Tema lugu avaldatakse 30. mai Sirbis. Tallinna Filharmoonia esindaja Taavi Hark ja Eesti Filharmoonia Kammerkoori tegevjuht Esper Linnamägi tunnustasid kirjutajaid ja nende juhendajaid ning andsid üle kingitused.