Uuringu tulemus! Eesti noored kasutavad töö otsimiseks sotsiaalmeediat
Enam kui veerand 18-29-aastastest Eesti noortest on hetkel aktiivselt uue töökoha otsinguil ning suur osa nendest kasutab töö leidmiseks Facebooki või teisi sotsiaalvõrgustikke. Selline trend joonistub välja Euroopa tööandjate algatusel läbiviidud värskest uuringust “Twiployment 4 Youth”, mille eesmärgiks oli selgitada, kuidas noored uue töökohani jõuavad.
Ettevõtjaid ühendava “Alliance for YOUth” ühenduse poolt tellitud ja uuringufirma Nielsen poolt läbiviidud uuringu kokkuvõte tõdes, et 28 protsenti Eesti noortest otsib uusi tööalaseid väljakutseid. Tööd ei otsi pelgalt töötud noored, vaid ka osa nendest, kellel on töökoht juba olemas. Uuringu kokkuvõttest nähtub, et:
– 17% noortest töötavad, aga otsivad uut väljakutset;
– 11% ei tööta ja otsivad tööd;
– 57% töötavad ega otsi hetkel uusi väljakutseid;
– 14% ei tööta ega otsi ka tööd.
Uuringu tulemuste kohaselt kasutavad noored töökoha leidmiseks peamiselt internetti, eelistatuimaks kanaliks on spetsialiseerunud tööportaalid, mida kasutab üheksa kümnest noorest tööotsijast Eestis. Samas tõdeb 49 protsenti noortest, et kasutab tööotsingutel ka sotsiaalmeediat, 29 protsenti külastab võimalike tööandjate kodulehti ja 20 protsenti jälgib ajalehtedes avaldatud töökuulutusi. Lisaks eelnevale märkis 44 protsenti vastajatest, et lähtub otsingutes ka sõprade ja tuttavate soovitustest.
“Noorte põlvkond kasutab töö otsimiseks interneti potentsiaali maksimaalselt ära – nad ei külasta pelgalt tööportaale, vaid loodavad ka teistele infoallikatele internetis,” tõdes Nielseni Baltikumi direktor Ilona Lepp. “Uuring tõi välja, et sotsiaalmeediat, eelkõige Facebooki, peetakse heaks võimaluseks uurida ettevõtete tausta potentsiaalse tööandjana. Firmade sotsiaalmeediakontod annavad noortele võimaliku tööandja kohta kasulikku infot – näitavad nende tegevusi, organisatsiooni kultuuri ja traditsioone ning ka seda, mida teised inimesed ettevõttest arvavad,” selgitas Lepp.
69 protsenti uuringus osalenud noortest tõi välja, et kasulikku infot leiab ettevõtete endi kodulehtedelt ja 65 protsenti leidis, et sotsiaalmeediakontodelt on kasulik lugeda teiste inimeste kommentaare ja soovitusi ettevõtte tegevuse kohta. 56 protsenti vastanutest usub, et sotsiaalmeedia on tänapäevane ja innovaatiline viis tööotsinguteks ning sobitub kõige paremini noorte ootustega.
Sotsiaalmeedia kanalitest konkurentsitult kõige enam kasutatakse Eestis tööotsinguil Facebooki, seda on maininud 94 protsenti uuringus osalejatest. Sellele järgneb LinkedIn 13 protsentiga ning Google+ 7 protsendiga.
Uuringu kohaselt arvestab enamik noortest ka sellega, et potentsiaalne tööandja võib vaadata kandideerija sotsiaalmeedia profiili ning sobimatu postitus või pilt võib tähendada konkurentsist väljalangemist. 70 protsenti noortest kinnitab, et on seadnud sotsiaalmeedia sätted nõnda, et nende isiklik info poleks võõrastele nähtav. 69 protsenti tööotsijatest väldib sobimatu sisu jõudmist oma kontole ja 53 protsenti kustutab mõne konto tööotsingute ajaks. 37 protsenti noortest inimestest tõdes, et on püüdnud läbi sotsiaalmeedia konto ennast heas valguses näidata, lisades sinna oskuseid ja saavutusi ning laadinud üles esindusliku profiilipildi.
“Alliance for YOUth” programmiga liitunud firmad on 2014. aastast alates koolitatud ja palgatud 115 000 Euroopa noort. Nestlé poolt ellukutsutud algatusega on tänaseks liitunud üle 200 ettevõtte üle Euroopa. Selle liikmed on loonud üle 600 duaalse õppesüsteemi ning organiseerinud 10 000 õpituba üle Euroopa eesmärgiga valmistada noori ette tööintervjuudeks ja tööturule sisenemiseks. 15. novembril Euroopa Komisjoni tööhõivevoliniku Marianne Thysseni ning mitmete noorteorganisatsioonide
“Alliance for Youth” on Nestlé poolt ellukutsutud ja Euroopa ettevõtteid ühendav programm, mis tegeleb noorte tööpuudusest tulenevate sotsiaalsete ja majanduslike probleemidega, selle raames aidatakse Euroopa noortel astuda esimesi samme tööturul. “Twiployment 4 Youth” uuringu viis 18-29-aastaste noorte seas läbi uuringufirma Nielsen ja selle üheks eesmärgiks oli selgitada välja, kas ja kuidas kasutavad Baltimaade noored tööotsingul sotsiaalvõrgustikke.