UUS LAHENDUS I Vestlusrobot aitab leida vastuseid kriisiolukorda puudutavatele küsimustele
Mitme valitsusasutuse veebilehel töötab tänasest automaatne vestlusrobot Suve, mis vastab levinumatele küsimustele seoses eriolukorra ja koroonaviirusega. Eesti- ja ingliskeelsetele küsimustele vastates kasutab vestlusrobot valitsusasutuste ametlikest allikatest pärinevat informatsiooni.
Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul on tõese ja ajakohase info saamine praeguses eriolukorras kriitilise tähtsusega. „Vestlusrobot pakub uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele. Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada,“ sõnas Kaevats.
Automaatse vestlusroboti Suve idee sai teoks tänu Eesti startup kogukonna, Garage48 ja Accelerate Estonia poolt korraldatud häkatonile Hack the Crisis.
„Idee riigi-ülesest vestlusrobotist on olnud paljudel mõtteis juba enne praegust kriisi, kuid häkatonil tekkis võimalus see väga kiiresti teoks teha ja sellega loodetavasti infoliinide koormust veidigi vähendada,” selgitas üks Suve loojatest Michaela Snopková. Enda sõnul näeb ta välisspetsialistide nõustajana igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist. „Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist,” tõi Snopková näite.
Tänaseks on vestlusrobot Suve kasutusel juba mitmel veebilehel. Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.
Vestlusroboti arendamisse saavad panustada ka vabatahtlikud. Kui oled andmesisestaja, tõlk või keeletoimetaja, siis anna endast märku veebilehel https://eebot.ee/ . Sealt leiavad lisainfot ka asutused ja ettevõtted, kes soovivad enda veebilehele Suve lisada.
Asjakohast infot eriolukorrast saab jätkuvalt valitsuse eriolukorra veebilehelt https://www.valitsus.ee/et/eriolukord ja kriisiinfotelefonilt 1247.
Suve vestlusroboti sünnile aitasid kaasa üle kümne tööalaselt IT, turunduse-ja välisspetsialistide kohanemisega seotud vabatahtliku, Wize AI, boost.ai ning EASi välisinvesteeringute keskus ja programm Work in Estonia, Riigikantselei, Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Founderly.
Suve lugu:
-
Automaatse vestlusroboti, Suve, idee sai teoks Garage48 ja Accelerate Estonia poolt korraldatud häkatoni Hack the Crisis tulemusena.
-
Suve töötab Vabariigi Valitsuse, Terviseameti, Sotsiaalministeeriumi, Work in Estonia, Eesti Rahvusvahelise Maja, Invest in Estonia ja TV3 kodulehtedel.
-
Eestit iseloomustab ettevõtlikkus – seda ka koroonaviiruse tõttu tekkinud kriisi mõjude leevendamisel. Leidlike IT-lahenduste kiire kasutuselevõtt on pälvinud laialdast tähelepanu nii ülemaailmse levikuga meediaväljaannetes kui ka sotsiaalmeedias.
-
eeBoti meeskonda ehk Suve virtuaalseid vanemaid ühendab soov leida kiireid ja mõjuvaid IT-lahendusi kriisi mõjude leevendamiseks. Meeskonda kuuluvad erinevatel elualadel (infotehnoloogia, turundus, välisspetsialistide Eestis kohanemine, välisinvesteeringute edendamine, loodushoid jne) tegutsevad vabatahtlikud.
-
Suve esmaversiooni sünnile panid lisaks vabatahtlikele nõu ja jõuga õla alla Garage48, Wize AI, Boost.ai, EASi Work in Estonia ja Invest in Estonia programmid ning Riigikantselei.