DISTANTSÕPE I Haridushäkatonil loodi distantsõppe lahendusi
Möödunud nädalavahetusel toimus Startup Estonia häkaton „Education Upgrade Hack 2020” koostöös Haridus- ja Noorteametiga, kus otsiti digitaalseid lahendusi haridusmaastiku edendamiseks. Arendusnädalavahetuse käigus lõid osalevad meeskonnad 48 tunniga ideest prototüübi, mis toetaksid distantsõpet ja haakuksid Eesti kontekstiga, kuid oleksid laiendatavad ka mujale. Välja anti üheksa auhinda, sh rahalised preemiad, otsepääse Ajujahi 100 parema hulka ja järelmentorluse programm, et innustada meeskondi idee ja prototüübiga jätkama pärast toimunud üritust.
Peaauhinna 5000 eurot, mille pani välja Haridus- ja Noorteamet (Harno), pälvis meeskond Taut. Nende lahendus on uudne tagasiside andmise vahend kirjalikele töödele, mis toetab distantsõpet ja võimaldab lisaks õpetaja soovitustele anda tagasisidet õpilaste endi vahel. Harno teise auhinna 3000 eurot võitis õpetajatest meeskond KG, mis arendab platvormi koolidele ja õpetajatele, et aidata leida nende ootustele vastavad digilahendused. Võrdlev tööriist koondab kokku üle-maailma loodud erinevad digitaalsed õpikeskkonnad ja -platvormid, töölehed, veebitahvlid jms ning aitab võrrelda, mis antud valikutest sobib õpetaja konkreetse vajadusega. Tunnustuse pälvisid veel Academics, SmartBites, Rich Kid ja TEMU nimelised ideed ja meeskonnad.
„Haridusmaastikul domineerivad üha enam globaalse ambitsiooniga ettevõtted ning tuleviku lahendused võiksid meie arvates sündida ja esimese arenguhüppe teha just Eestis, et siis maailma vallutama minna,“ julgustab Harno projektijuht ning sündmuse kaaskorraldaja Aivar Hiio. „Häkatonil osalemine on vaid esimene samm teekonnal. Loodame, et osalejate loodud lahendused saavad osaks laiemast hariduslahenduste ökosüsteemist, millele tuginedes saame tulevikus luua ka personaalseid õpiteid igale Eesti õpilasele.”
Häkatoni korraldaja ja Startup Estonia haridustehnoloogia valdkonna projektijuht Inga Kõue sõnul on olulisim see, et meeskonnad tegeleksid oma tootega edasi, olenemata sellest, kuidas nendel möödunud häkatonil läks. „Meil olid ainult mõned väljakukkujad, mis on häkatoni kui väga intensiivse koostöö formaadi kontekstis märkimisväärne tulemus. Suur osa ideedest olid hästi läbimõeldud ja jooksvalt olid osalejatele toeks 13 mentorit hariduse, äriarenduse, (teenuse)disaini ja tehnoloogia valdkonnast. Tulemuseks eel-valideeritud uued hariduse väljakutseid lahendavad prototüübid finantsharidusest, iseseisva õppimise toetamise ja tervise teemadeni välja.”
Eelfaasis esitati osalemiseks 36 ideed, millest 30 kutsuti edasi häkatonile. Avaüritusel esitles oma ideed 23 tiimi, kellest häkatoni lõpetas 21. Igas tiimis oli keskmiselt viis liiget ja suur osa nendest asusid Tallinnas, aga ka Tartus, teistes väiksemates Eesti linnades, Riias ja mujal välismaal. Meeskondade seas oli nii õpetajaid, teisi hariduseksperte, äriarendajaid, programmeerijaid kui ka disainereid. Kõikide osalejate jaoks toimus üritus – nagu ajastule kohane – virtuaalselt.