Euroopa Liidu haridusministrite kohtumisel keskenduti sotsiaalõiguste samba tegevuskavale
Reedel toimunud Euroopa Liidu haridusministrite mitteametlikul videokohtumisel keskenduti Euroopa sotsiaalõiguste samba tegevuskavale sisendi andmisele ja senistele edusammudele haridusvaldkonna vaatest. Kohtumise eesmärgiks oli koondada sõnumid, mis edastatakse mais toimuvale riigipeade ja valitsusjuhtide sotsiaaltippkohtumisele.
“Eesti jaoks on tähtis, et kõigil inimestel oleksid pidevalt head võimalused õppimiseks ja enesetäiendamiseks. Seetõttu oleme sotsiaalõiguste samba põhimõtetega kooskõlas koostanud ka uued valdkondlikud arengukavad aastani 2035,” sõnas Eestit kohtumisel esindanud Haridus- ja Teadusministeeriumi kantsler Mart Laidmets. “On väga oluline, et riigid on kokku leppinud ühtsetes põhimõtetes, kuidas ühiselt oma kodanike eneseteostust toetada,” lisas kantsler.
Eesti jaoks on tähtis, et kõigil inimestel oleksid pidevalt head võimalused õppimiseks ja enesetäiendamiseks.
Eesti senistest edusammudest saab tuua välja, et Eestis on lasteaiakohtade kättesaadavus ja taskukohasus Euroopa üks parimaid ning tõusnud on lasteaiaõpetajate väljaõppe ja täiendkoolituse kvaliteet. Samuti on suurenenud oluliselt töökohapõhises õppes osalejate hulk kutsehariduses ning on rakendatud tööjõu ja oskuste seire- ja progonoosisüsteeme.
Eesti jaoks on alusharidusega seonduvad teemad olulised, kuna lasteaiaealiste laste arengupotentsiaal on kõrge ning seda saab kasutada vundamendi ladumiseks edaspidiseks paremaks hakkama saamiseks. Oluline toetada täiskasvanute täiend- ja ümberõppe ning karjääripöörde võimalusi ja noorte sisenemist tööturule, eriti võttes arvesse koroonapandeemiast tulenevaid muutusi majanduses, vajaminevates oskustes ning digi- ja rohepööret.
- 2017. aastal kokku lepitud Euroopa sotsiaalõiguste sammas põhineb 20 põhimõttel, mis keskenduvad võrdsetele võimalustele ja juurdepääsule tööturule, õiglastele töötingimustele ning sotsiaalkaitsele ja sotsiaalsele kaasatusele.
- Samba põhimõtete kohaselt on igaühel õigus kvaliteetsele ja kaasavale haridusele ning enesetäiendamisele, ümberõppele, koolitustele, sh lastel õigus kvaliteetsele ja taskukohasele alusharidusele.