1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. Hiiumaa sihtkohakampaaniad Saksamaal ja Soomes jõudsid kümnete miljoniteni
Hiiumaa sihtkohakampaaniad Saksamaal ja Soomes jõudsid kümnete miljoniteni

Hiiumaa sihtkohakampaaniad Saksamaal ja Soomes jõudsid kümnete miljoniteni

Maist septembrini kestnud Hiiumaa digikampaaniad Saksamaal ja Soomes jõudsid rohkem kui 77 miljoni vaatajani ning tõid saare kodulehele sadu tuhandeid uusi külastajaid, Hiiumaa turismiklaster soovib turismisihtkoha tutvustamisega tuua Hiiumaale rohkem välisturiste.

Hiiumaa sihtkohakampaania

Kampaaniad oli Hiiumaa esimene ulatuslik turundusaktsioon väljaspool Eestit, selleks avati ka saare veebivärav hiiumaa.ee saksa ja soome keeles. Hiiumaa turismiklastri juhi Kristel Üksvärava sõnul on eesmärgiks näidata, et välismaalased on Hiiumaal oodatud ning külastusinfo on kättesaadav ka nende emakeeles. Kampaaniad viidi läbi Googles, Youtubes, Facebookis, Instagramis ja teistes keskkondades.

„Saksamaa kampaania kogus 34 miljonit näitamist ja 298 002 klikki, klikatavus oli 0,87%. Soomest kogunes 43,6 miljonit näitamist ja 222 521 kikki, sealne klikatavus oli 0,51%. Külastajate keskmine kodulehel veedetud aeg kaks minutit ning madal põrkemäär kinnitavad, et meie kampaaniad jõudsid Hiiumaast huvitatud sakslaste ja soomlasteni,” selgitas Üksvärav.

Saksamaa ja Soome kampaaniad lähtuvad Hiiumaa turismistrateegiast, mis näeb ette väliskülaliste osakaalu kasvatamist saare külastajaskonna hulgas, turistide saarel veedetud päevade arvu suurendamist ning hooaja pikendamist. Kampaaniad esitlevad unikaalsete looduslik-kultuuriliste pärandkooslustega Hiiumaad kohana, kus on võimalik omaette olla, aeg maha võtta ja kvaliteetselt puhata.

„Meie sõnumid on, et Hiiumaa on paradiisisaar Läänemeres, hingespaa ning et siin saab õppida päriselt puhkama. Keskendusime teadlikult just Soome ja Saksamaa turgudele. Nende riikide geograafiline lähedus, sealsete turistide reisieelistused ja nõudmised turismiteenuste kvaliteedile teevad neist meie jaoks kõige suurema kasvupotentsiaaliga sihtgrupi,” rääkis Üksvärav.

Üksvärav möönis, et Saksamaa on konservatiivne turg, ning et tänavune kampaania on peamiselt suunatud järgmise ja ülejärgmise aasta reisiotsuste mõjutamisele.

„Sakslastele oleme avastamata eksootiline loodusturismi piirkond mõistliku reisiteekonna kaugusel. Meil on natuke kiiksuga, aga lummav lugu meretagusest inimtühjast maast, kus on vaikus ja rahu ja keegi ei räägi sinuga, samal ajal kui järgmise metsatuka või lahesopi taga võib toimuda rahvarohke jazzfestival või kodukohvikute päev. Saksa turistid hindavad kvaliteeti ja eripära, neil on aega ning nad ei otsi ainult odavaid massturismi sihtkohti,” põhjendas Üksvärav.

Soome turule suunatud reklaamides kujutatud postmargil ja videoklipis astub ühe tegelaskujuna üles tuntud telenägu Anu Saagim. „Soomlased teavad Eestist päris palju ja Saagim on meil kindlasti üks ühine prominent. Küsisime ja Anu oli rõõmuga nõus meie aktsioonis osalema, kuna ta on ka ise suur Hiiumaa fänn,” rääkis Üksvärav.

Kampaania loovlahendus ja teostus pärinevad riigihanke võitnud konsortsiumilt: Inspired Universal McCann, loovagentuur Lennuk ja PR-Concept.

  • Hiiumaa turismiklaster asutati 2021. aastal sooviga suurendada ettevõtjatega koostöös Hiiumaa kui merelise sihtkoha tuntust Eestis ja väljaspool. Hetkeseisuga on turismiklastril ligi 50 liiget.
    Hiiumaa turismiklastri tegevust ja kampaaniate elluviimist toetas Euroopa Liidu regionaalarengufond piirkonna konkurentsivõime tugevdamise meetme kaudu.

 

Head Uudised GoodNews