1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. TI-Hüpe testib suvel ChatGPT ja Google Gemini võimet luua Eesti koolidele sobiv õpirakendus
TI-Hüpe testib suvel ChatGPT ja Google Gemini võimet luua Eesti koolidele sobiv õpirakendus

TI-Hüpe testib suvel ChatGPT ja Google Gemini võimet luua Eesti koolidele sobiv õpirakendus

Haridusvaldkonnas tehisaru mõtestatud ja eetilisele kasutamisele pühendunud programm TI-Hüpe on alustanud laiaulatuslikku testperioodi kahe juhtiva tehisaru platvormiga – Google Gemini ja OpenAI Chat GPTga. Testimise eesmärk on välja töötada ja valideerida Eesti haridusse sobiv, kvaliteetne ja õppimist toetav õpirakendus. Millise partneriga sügisest üle Eesti tegutsema hakatakse, otsustatakse augustis, ent võimalik on ka koostöö mitme platvormiga.

Testimise eesmärk on välja töötada ja valideerida Eesti haridusse sobiv, kvaliteetne ja õppimist toetav õpirakendus.

Peagi pilootaastat alustav haridusuuendusprogramm TI-Hüpe on võtnud üheks eesmärgiks viia 10. ja 11. klasside õpilasteni spetsiaalne õppimist toetav õpirakendus. Suve kasutatakse lahenduste kohandamiseks ja testimiseks kaht juhtivat tehisaru platvormi – koostöö OpenAI-ga Chat GPT põhise õpirakenduse arendamiseks algas jaanipäeva paiku, Google Gemini rakendus liideti testimisse juulis.

Foto : Freepik

Hiljuti Noarootsis toimunud noortelaagris said õpilased vabatahtlikult osaleda töötubades, kus nad tegid mõlemal platvormil põhineva, kuid õppimiseks kohandatud tehisarurakenduste abil erinevaid harjutusi ning andsid tagasisidet ja hinnanguid rakendustega toimunud vestlustele. Anonüümsed vestlused edastati hindamiseks ka ekspertidele.

Seekordne testimine on osa pikemast arendus- ja testimisperioodist: rakenduste kohandamisega ja katsetustega alustas TI-Hüppe teadustiim juba kevadel, enne kooliaasta lõppu viidi Nõo Reaalgümnaasiumis läbi õpetlik väikesemahuline pilootprojekt, peagi kaasatakse ka õpetajaid ja eesmärk on jõuda rakendusi enne suuremat lansseerimist testida ka koolikeskkonnas.

Neuroteadlane ja TI-Hüppe teadustiimi liige, kaasprofessor Jaan Aru toob välja sedasorti katsetuste toe õpirakendusi edasi arendamisel, et sügisel gümnasistidele jõudva rakenduse kvaliteet oleks hea ja see oleks võimeline suunama õpilasi õppima ja rakendusi mõtestatud viisil kasutama. “Meie eesmärk on näha, milliseid vigu tuleb septembriks parandada,” selgitab Aru.

Kahe partneri kaasamine annab TI-Hüppele väärtusliku võrdlusmomendi erinevate tehniliste lahenduste tugevuste ja kitsaskohtade hindamiseks. TI-Hüppe tehnoloogiakonsultant Meri-Kris Jaama selgitab: “Suvine testimine aitab meil teha teadlikuma valiku koostööpartneri osas ning paremini mõista, kuidas AI-põhine suhtlus päriselus toimib.”

Foto: Freepik

TI-Hüppe tegevjuht Ivo Visak lisab, et koostööpartneri valikul arvestatakse ka tehnilisi ja administratiivseid vajadusi ning kulusid. Samas ei näe ta takistust ka selles, kui tekib võimalus jätkata mitme partneriga: “Pikas perspektiivis võikski lahenduseks olla mitu erinevat suurt keelemudelit ning miks mitte ka muud tehisarul põhinevad tööriistad,” märgib Visak.

Enne rakenduse jõudmist kõigi 10. ja 11. klasside õpilasteni tegutsetakse lisaks rakenduste kohandamisele ka eetiliste ja töökindlate vastuste väljatöötamisega andmekaitseküsimustele. “Siin teeme tihedat koostööd juristide, andmekaitsespetsialistide ja Tartu Ülikooli eetikakeskusega,” kinnitab Ivo Visak.

Sügisel alustab TI-Hüpe ka 10. ja 11. klassi õpetajatele suunatud tugiprogrammiga, mis sisaldab koolipõhiseid õpetajate õpiringe, üle-eestilisi veebikoolitusi, virtuaalset kogukonda info, materjalide ja kogemuste jagamiseks ning tasuta ligipääsu tehisaru rakendustele.