1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. #Bürokratt muudab riigiga suhtluse radikaalselt lihtsamaks
#Bürokratt muudab riigiga suhtluse radikaalselt lihtsamaks

#Bürokratt muudab riigiga suhtluse radikaalselt lihtsamaks

Septembris algasid kodaniku virtuaalse assistendi #bürokratt tehnilised arendustööd, et aasta lõpuks saaks #bürokrati juba kolmes riigi teeninduskeskkonnas kasutusele võtta. Täna tutvustas asekantsler Siim Sikkut #bürokrati visiooni ka e-Eesti esitluskeskust külastanud Euroopa Komisjoni president Ursula von der Leyenile.

„Bürokratt on viimase 20 aasta suurim muudatus riigi ja kodanike vahelises suhtluses ja teenuste kasutamises, pakkudes tulevikus nii riigi kui ka erasektori digiteenuseid läbi isikliku ja virtuaalse assistendi. Mul on hea meel, et see visioon on jõudmas nüüd ka pärislahendusteni,“ märkis ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt, kelle sõnul aitab #bürokratt tulevikus inimesele olulise info riigi poolt pakutavatest võimalustest ja kohustustest personaalselt kohale toimetada ning kasutada avalikke teenuseid radikaalselt lihtsamini. „Tänavu aasta lõpuks saab Eesti inimene juba kolmes teeninduskeskkonnas päriselt #bürokratiga suhelda ning leida oma küsimustele vastuseid, ja seda kasvõi ööpäev läbi,“ lisas Sutt.

Käesoleva arenduse vaatest on #Bürokrati eesmärgiks vähendada riigiasutustel kodanike pöördumistele vastamiseks kuluvat aega, võimaldada riigiasutustega suhtlust ka väljaspool tavapärast teenindusperioodi, võimaldada klienditeenindusel suhelda klientidega vestlusakna vahendusel ning vajadusel suunata pöördumised õige ameti poole.

RIA peadirektor Margus Noormaa sõnul on eesmärk pakkuda aasta lõpuks kolmele riigiasutusele juturobotit, mis teenindaks ja aitaks nende poole pöördunud inimesi. „Selle aasta fookus on nii juturoboti enda kui ka vestlusvõimekuse loomine. Tulevikus tahame võimaldada #bürokrati kaudu kõnekeelse suhtlusega avalikke otseseid ja infoteenuseid kasutada. Seega võimaldab #bürokratt tulevikus inimesel mistahes seadmest ja virtuaalse assistendi kaudu saada ühe suhtlussessiooniga kõik vajalik korda aetud. Olgu selleks näiteks proaktiivne teavitus aeguvast passist või retseptiravimitest,“ märkis Noormaa.

Koostöös Aku OÜ-ga on valminud #bürokratti tutvustav videoklipp, mis illustreerib, kuidas #bürokratt tulevikus toimib ja millist abi inimesele pakub.  Vaata videot siin.

#Bürokratti arendab Net Group OÜ, Texta OÜ ja Stacc OÜ, kelle ülesanne on arendada edasi 2020. aastal valminud #bürokrati prototüüpi ja juurutada lahendust kolmes asutuses: Politsei- ja Piirivalveamet, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Amet ning Eesti Rahvusraamatukogu. Projekti veavad eest Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium ja Riigi Infosüsteemi Amet.

Bürokrati arendust rahastatakse osana Eesti taaste- ja vastupidavusrahastu (RRF) kavast. Aastatel 2022-2025 investeeritakse RRF-ist 12 miljonit eurot #bürokrati arendamiseks.

Loe #bürokrati kohta lähemalt siit!

Head Uudised GoodNews