1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. Eestis asutakse kooliõpilastest eakamatele inimestele digimentoreid vormima
Eestis asutakse kooliõpilastest eakamatele inimestele digimentoreid vormima

Eestis asutakse kooliõpilastest eakamatele inimestele digimentoreid vormima

Tartu Ülikooli ja Telia koostöös sündis uudne koolitusprogramm, mille eesmärk on vormida vanemate klasside õpilastest digimentorid. Noored digimentorid hakkavad erinevaid digioskusi ja digimeediapädevusi jagama nii väiksematele õpilastele kui ka eakamatele inimestele.

Digimentorite programmi ühe eestvedaja, Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi meediapädevuse spetsialisti Inger Klesmenti sõnul peab laste ja noorte aktiivse digiseadmete kasutamisega kaasas käima ka vastav õpetus.

„Alanud õppeaastast on Eesti õppekavade muudatustega pandud suured ootused õpetajatele. Loodetakse, et õpetajad lõimivad digi- ja meediapädevuste õpet oma tundidesse. Samal ajal võivad haridustöötajad end leida küsimast: “Aga ma ei ole ju seda õppinud?”. Seetõttu otsustasimegi ellu kutsuda täiesti uue Digimentorite programmi, mis keskendub III kooliastme ja gümnaasiumi õpilaste kaasamisele digimeediapädevuste õpetamise. Et seda teha, jagame kõigepealt praktilisi nõuandeid õpetajatele,“ märkis Klesment.

Foto: Freepik

Homme toimubki Telia Eesti peakontoris sel teemal Tartu Ülikooli täiendkoolitus õpetajatele „Jagatud meediaharidus: õpilasest digimentoriks“. Päeva juhatab sisse president Kersti Kaljulaidi ja Tartu Ülikooli ühiskonnateaduste instituudi meediauuringute kaasprofessori Maria Murumaa-Mengeli kahekõne kaasaegse meediahariduse teemal.

Koolitusel osalejad saavad Tartu Ülikooli teadlastelt ja meediapädevuse spetsialistidelt värskeimat teaduspõhist infot laste ja noorte internetikasutuse kohta. Lisaks jagatakse koheselt kasutatavaid praktilisi ülesandeid ning ideid, mille abil suunata õpilasi endast nooremaid ja madalama digipädevusega täiskasvanuid õpetama. Kõigile koolitusel osalejatele väljastatakse Tartu Ülikooli täienduskoolituse läbimise tõend.

Koolitusel osalejad saavad Tartu Ülikooli teadlastelt ja meediapädevuse spetsialistidelt värskeimat teaduspõhist infot laste ja noorte internetikasutuse kohta.

Digimentorite programmi toetajaks on Telia, kes on on üheks oma eesmärgiks seadnud digilõhe probleemi vähendamise ühiskonnas ning digioskuste edendamise nii noorte kui vanemaealiste seas.

Telia juhatuse esimehe Holger Haljandi sõnul alustas ettevõte aastaid tagasi küberkiusu vastase kampaaniaga Suurim julgus. Kohe kampaania alguses oli ettevõtte pikemaks eesmärgiks viia digiturvalisuse ja -oskuste õpe igasse Eesti kooli.

Foto: Freepik

„Aastate jooksul jõudsimegi tuhandete kodude, õpetajate ja õpilasteni. Tänaseks on sellest välja kasvanud veelgi ambitsioonikam idee, millel on meie hinnangul potentsiaali ühiskonnale veelgi enam positiivset mõju pakkuda. Koostöös Tartu Ülikooli ja Inger Klesmentiga toetame Eesti kõige haavatavamate gruppide ehk laste ja seenioride digioskuste kasvatamist. Vanemaealistele on kindlasti vajalikud korduvad kohtumised teadmiste kinnistamiseks ja lapsed õpivad kõige kiiremini läbi mängude. Just selliseid formaate oleme koostöös Tartu Ülikooli meediauurijatega varem testinud ning usume, et need toimivad ja neil on mõju. Loodame väga, et õpetamine ei piirdu ainult koolidega ning vabatahtlikult võtavad õpetamise ette ka kõik need, kes tahavad toetada oma noori ja vanu sugulasi ja sõpru,“ selgitas Haljand.

Vanemaealistele on kindlasti vajalikud korduvad kohtumised teadmiste kinnistamiseks ja lapsed õpivad kõige kiiremini läbi mängude.

Digimentorite avaüritusest toimub ka ülekanne Telia Facebooki lehel.

SÜNDMUSE KAVA

  • 15.00–15.10 – Avasõnad
  • 15.10–15.30 – Kahekõne “Kaasaegse meediahariduse kitsaskohtad ja võimalused”
  • 15.30–15.45 – Ülesanne laudkondades. Viskame õpetajad noorte internetimaailma – laste- ja noortekultuuris aktuaalsete teemade mõistmine, info otsimine.
  • 15.45–16.15 – Ettekanne, mis vastab küsimusele “Mida me just kogesime?”
  • 16.30–16.50 – Kuidas keemia ja meedia kokku said: (digi)meediapädevuste lõimimine erinevatesse ainetundidesse
  • 16.50–17.00 – Ajutorm – eri ained, mida saab (digi)meediapädevuste arendamisega seostada ja kuidas
  • 17.00–17.30 – Õpilaste juhendamine teiste õpetamiseks (õpilased, eakad, kogukond) Inger Klesment (TÜ)
  • 17.30–18.00 – Lahkumine, informaalsed arutelud ja edasised kokkulepped

Koolitusele saab end registreerida SIIN.

Head Uudised GoodNews