1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. GALERII! Selgus Eesti parim teenindaja 2018
GALERII! Selgus Eesti parim teenindaja 2018

GALERII! Selgus Eesti parim teenindaja 2018

Fotod: Viljar Lillmaa

Konkursi projektijuht Tairi Leis: “Võitjad on kingituste hulgaga lausa üle kallatud. See, et sponsorid parimaid teenindajaid nii hästi premeerivad, näitab seda, et Eesti ühiskonnas hinnatakse ikka kõrgelt ka teenindajaid.”.

12. aprilli õhtul selgus Tallinnas, hotell Euroopa Konverentsikeskuses Eesti parim teenindaja 2018, kelleks on Sofia Karkus (Viking Motors AS) Tallinnast. Teise koha saavutas Anna Golovtsenko kohvikust Paviljon (Revelin OÜ) Tartust, kes saavutas ka publiku lemmiku tiitli. Kolmanda koha vääriliseks tunnistati Laura Kivijärv (Olerex AS) Jõgeva teenindusjaamast.

Konkursi staažikaima žüriiliikme Olga Einasto, PhD sõnul, kes töötab Tartu Ülikooli raamatukogus teenindusosakonna juhatajana, oli selle aasta finalistide tase nii tugev, et parima välja selgitamine oli lausa raske. “Sofia paistis silma oma erilise soojuse ja loomulikkusega. Ta suutis säilitada need isegi kriitilises ja ebatavalises teenindusolukorras. Ta oli rõõmus ja humoorikas.”, sõnas Olga.

Konkursi žüriiliige Kristjan Jasinski, kes töötab Luminor Eesti AS-s kaugkanalite juhina, kommenteeris finaalüritust nii: “Eesti Parima Teenindaja 2018 aasta konkurss oli väga kõrge tasemega ning parimate välja selgitamine oli tõesti raske ülesanne. Sofia Karkus on särav suhtleja, kes on fokusseeritud kliendile ja tema vajadustele ning parima lahenduse leidmisele. Sofia lahendusest ning olekust peegeldus värskust ja positiivsust, mis nakatas terve saali ja žürii.”.

Konkursi žüriiliige Kristel Roossaar, kes töötab Swedbank AS-s kliendi tagasiside valdkonna juhina, iseloomustas võitjat nii: “Sofia on äärmiselt julge, aus ja avatud nii kontakti loomisele kui ka hoidmisele. Ta mõistab nalja ja on väga positiivne suhtleja.”.

Žüriiliige Ingrid Korindt, kes töötab Telia AS-s kvaliteedi spetsialistina teeninduskvaliteedi osakonnas, kommenteeris Sofia võitu nii: “Sofia eristus teistest oma entusiasmi ja säraga silmades. Tunnustust väärib ka tema oskus ja julgus vastu võtta kliendi tänu ja komplimendid. Sofia lasi kliendil neid ohtralt jagada ja kuulas kannatlikult ega sattunud kohmetusse olukorda. Sofia oli väga leidlik, siiras ja lausa suurepäraste teenindusoskustega.”.

Eelmise aasta Tartu ja ka Eesti parim teenindaja konkursi võitja Mai Kastemäe, kes töötab Eva Boutique OÜ-s klienditeeninduse spetsialistina, oli sel aastal auväärse žürii ridades. Mai kiitis Sofia Karkuse leidlikkust ülesande lahendamisel ja tema loomulikku sarmi ja huumorimeelt. “Sofia oli oma võitu igati väärt!”, sõnas Mai, ise oma suurt titakõhtu silitades.

Sofia Karkus ise kommenteeris oma tänast võitu nii: “Ma olen väga õnnelik! Suur au oli osaleda koos Eesti parimatega ja ennast tõestada! See on suurepärane tunne, kui saavutad selle, millest oled ammu unistanud ja ihaldanud. Uhke on olla parimatest parim, see on suurepärane ja lausa eufooriline tunne!

Teenindaja ameti juures hindan väga kõrgelt just igapäevaseid väljakutseid ja vaheldust. Teenindaja töö ei ole kunagi rutiinne, piisab vaid sellest, et teed ise midagi natuke teistmoodi ja kõik muu su ümber muutub samamoodi koos sinuga.

Viimasel ajal olen mõistnud, et Eestis peab väga palju tööd tegema, et purustada teenindaja tööga seotud müüdid. Nimelt Eestis peetakse teenindustööd lühiajaliseks tööks, millel puudub igasugune areng. Mina sellega absoluutselt ei nõustu. Teenindajana saad sa hindamatud teadmised ja omadused, mida saab kogu elu kasutada, samamoodi on teenindajatöö lausa suurepärane hüppelaud edukaks tulevikuks. Selleks, et seda arvamust ühiskonnas muuta, peab sellest rääkima ja esile tõstma häid näiteid, mida saab üks inimene teenindaja tööst. Kindlasti peavad ka ettevõtted tegema palju tööd selleks, et teenindajad ise tahaksid teha oma tööd ja et nende töö oleks ihaldatud. Selleks tuleb ettevõttel hoida head siseõhkkonda ja konkurentsivõimelist töötasu, mis võiks sõltuda teenindaja tulemustest. Nii ei tule töötajatel nö piiri ette ja nii nad saavad olla iga päev paremad kui eile.”.

Eesti teiseks tulnud ja publiku lemmiku tiitli pälvinud Anna Golovtsenko kommenteeris vabariiklikku finaalvõistlust nii: “Eesti parima kolmiku hulka jõudmine on minu jaoks juba super tulemus. Publiku lemmiku tiitel näitab, et suutsin publiku millegagi ära võluda. “Oma tööd teen pühendumisega ja südamest. Ma olen tõesti õnnelik, et olen õiges kohas ja teen õiget asja.”

Eesti parima teenindaja konkursil kolmandale kohale tulnud Laura Kivijärv kommenteeris mitu kuud väldanud konkurssi nii: “Minu arvares on see konkurss lausa super lahe võimalus teenindajatele enda proovile panemiseks. Juba konkursil osalemine on võit, sest mina isiklikult tunnen küll, et ma olen seeläbi väga palju arenenud ja saanud paremaks teenindajaks. Konkurss lükkab teenindaja küll mugavustsoonist välja, kuid just see ongi asja võlu, sest see aitab näha suuremat pilti. Konkursi juures on väga tore ka asjaolu, et see on osalejale täiesti tasuta ja kaotada pole mitte midagi. Pigem on osalemisest võimalik vaid võita – saada uusi kogemusi, teadmisi, häid emotsioone ning niivõrd palju toredaid uusi sõpru ja tuttavaid. Just seepärast kutsun ma kõiki teenindajaid sellest konkursist osa võtma. Lisaks on konkursil suurepärane võimalus näha, mis tasemel teenindaja teistega võrreldes paikneb. Kui piirkonna veebivoorus osaleb näiteks 209 inimest ja sina saad 10 parima hulka, siis järelikult juba oledki sa väga hea. Sealt edasi võiks mudugi järgneda mõtteviis, kuidas saada väga heaks, kuidas saada parimaks ja kuidas järgmisel aastal jõuda veelgi kaugemale.”.

Tänavusel parima teenindaja konkursil osales ühtekokku 635 teenindajat üle Eesti. Finaali jõudmiseks pidid teenindajad lahendama veebikeskkonnas kolm põnevat teenindussituatsiooni ning vastama suhtlemisoskuste ja tarbijakaitseseaduse tundmise testile.

Žürii hindas teenindajate sooritust 5 hindamiskriteeriumi alusel – tähelepanelikkus, hoolivus, leidlikkus, võit-võit lahendus ja korrektsus – ning valis iga piirkonna konkursi juures välja 10 tugevaimat kandidaati.

12. aprilli finaalsündmusel kohtusid finalistid žüriiga silmast-silma ning lahendasid kaamera ees koostöös näitlejast kliendiga veel täiendava teenindussituatsiooni.

VAATA GALERIID!
Fotod: Viljar Lillmaa

Head Uudised GoodNews