
GOODNEWS EKSKLUSIIV I Egle Rumberg: soovin, et iga Eesti inimene väärtustaks õppimist
Kuidas saavutada hariduses midagi silmapaistvat? Mis innustab koolijuhti, kelle töö viib edasi nii õpilasi kui ka õpetajaid? Audru Kooli ja Lindi Lasteaed-Algkooli direktor Egle Rumberg on naine, kelle pühendumus ja juhtimisstiil on toonud talle presidendi hariduspreemia. Aga kuidas kulges tema teekond matemaatikaõpetajast Aasta Kooli tiitli toonud juhiks ja kahte täiesti erinevat kooli ühendavaks direktoriks?

Teekond haridusjuhiks: Sindi Gümnaasiumist Audru ja Lindi koolideni
Egle Rumberg pälvis eelmisel aastal presidendi hariduspreemia. Tunnustuse tõi talle silmapaistev panus hariduse edendamisse, mis on inspireerinud nii õpilasi, kolleege kui ka kogu hariduskogukonda. “See oli ootamatu ja tegi hinge hellaks,” rääkis Rumberg heade uudiste portaalile GoodNews antud intervjuus. Ta lisas, et eriliseks muutis selle teadmine, et preemia kandidaadiks esitasid teda endised kolleegid. “Olen siiralt tänulik, et minu haridusvaldkonnas tegutsemist on nii kõrgel tasemel tunnustatud.”
Rumbergi teekond hariduse valdkonnas algas Sindi Gümnaasiumis, kus ta asus tööle juba ülikooliõpingute ajal. “Olin õpetaja ja ka klassijuhataja. Töötades Sindis köitis mind üha enam juhtimine,” meenutab ta. Juhtimisalased küsimused viisid Rumbergi magistriõppesse koolijuhtimist tudeerima, sest temas tekkis soov viia ellu muudatusi ja teha juhtimistööd teistmoodi.
Olen siiralt tänulik, et minu haridusvaldkonnas tegutsemist on nii kõrgel tasemel tunnustatud.

Juhtimiskarjäär algas Uulu Põhikoolis, kuhu ta kandideeris direktoriks juba 27-aastaselt. “Ma arvasin, et hakkan koolijuhiks alles 40-aastaselt, kui mul on piisavalt paks nahk,” nendib Rumberg, kuid tegelikkus kujunes teisiti. Uulus töötatud seitse aastat tõid kaasa silmapaistvaid saavutusi – kool pälvis Aasta Kooli tiitli ning jõudis strateegilise juhtimise toel uuele tasemele.
2024. aastal otsustas Rumberg jätkata uutest väljakutsetest kantuna Audru Kooli ja Lindi Lasteaed-Algkooli juhina. “Viimase viie kuuga on minu maailmavaade veelgi rohkem avardunud. Mõistan, kui erinevad on koolide võlud ja valud,” märgib ta.
Mõistan, kui erinevad on koolide võlud ja valud.
Hariduse jõud ja vastutus
Hariduse valdkonna valimine oli Rumbergi jaoks loomulik valik. Tema gümnaasiumi matemaatikaõpetaja oli suureks eeskujuks. “Olen mõistnud, et haridusvaldkond puudutab iga lapse elu teekonda. Vastutus on väga suur, sest meie oleme nii oleviku kui ka tuleviku mõjutajad,” rõhutab ta.
Egle Rumberg usub, et hariduse keskmes on õpilaste võimestamine ja nende psühholoogiliste vajaduste toetamine. “Kui õpilaste põhivajadused on toetatud, siis on õppimine ja õpetamine tõhusam ning üldine heaolu kõrgem,” selgitab ta. Selleks on ta uurinud teemat põhjalikult ja viinud ellu algatusi, sealhulgas kaasava hariduse magistriõpingutega seotud projekte.
Kui õpilaste põhivajadused on toetatud, siis on õppimine ja õpetamine tõhusam ning üldine heaolu kõrgem.
Eesti hariduse mitmekesisus – suur väärtus
Egle Rumberg juhib kahte väga erinevat kooli. Audru Kool, kus õpib 343 õpilast, pakub lisaks põhiharidusele ka muusika- ja kunstiosakonna kaudu kvaliteetset huviharidust. Lindi Lasteaed-Algkool, kus lasteaias käib 55 last, on väiksem ning mere ääres asuvas koolis saavad 27 õpilast lisaks põhiharidusele teadmisi ka merebioloogiast. “Koolid asuvad ühes piirkonnas, aga nad on mõlemad oma näoga. Erinevate koolide olemasolu rikastab haridusmaastikku,“ leiab ta.

Inspiratsiooniks kolleegidele ja õpilastele
Rumbergi sõnul ei saa kedagi motiveerida, küll aga saab luua motiveeriva keskkonna. “Kõik peavad tundma, et nad on kooli ja lasteaeda oodatud ning neil on seal turvaline ja hea olla,” selgitab ta. Tema jaoks on oluline väärtustada kõiki koolipere liikmeid ja luua koostööd soodustav õhkkond.
Meeldejäävaimad hetked karjääris on seotud õpilaste, lapsevanemate ja kolleegidega. “Kui me Uulu koolis Aasta Kooliks saime, siis jagasin igas klassis õpilastele kommi. Üks 4. klassi poiss ütles, et ta ei taha kunagi direktoriks saada, sest meil on juba väga hea direktor olemas.“
Kõik peavad tundma, et nad on kooli ja lasteaeda oodatud ning neil on seal turvaline ja hea olla.
Suurim unistus – väärtustada õppimist
Egle Rumbergi suurim soov on, et iga Eesti inimene väärtustaks õppimist. “Selleks peavad kõik koolid olema õpimotivatsiooni toetava keskkonnaga,” rõhutab ta. Esialgu keskendub ta selle eesmärgi saavutamisele enda juhitud koolides, kuid tema nägemus inspireerib kindlasti ka laiemalt.