Haridushäkatoni “EdTech Hack 2023” võiduideede seas oli nii koostöist õppimist kui ka keeleõpet toetavaid lahendusi
Tallinna Ülikooli, haridusinnovatsiooni ettevõtteid esindava EdTech Estonia ning Startup Estonia korraldatud rahvusvahelisest haridushäkatonist sai sel nädalavahetusel nii Tallinna Ülikoolis kohapeal kui ka veebi vahendusel osa 35 meeskonda ja 200 osalejat kokku 45 riigist üle maailma. Ligi pooltes tiimides oli liikmeid enam kui ühest rahvusest.
Ürituse peakorraldaja Tallinna Ülikooli õpperobootika vanemteaduri Janika Leoste sõnul andis häkaton võimaluse uudseteks ja põnevateks ideedeks meie hariduses, kus enim lahendusi pakuti personaalseks õppimiseks ja põhjaliku haridusmuutuse elluviimiseks digiõppe abil.
“Eestikeelsele õppele ülemineku toetuseks pakkusid lennukaid ideid mitmed välistudengid, et toetada kiiret ühiskonda lõimumist, näiteks saada aru, mida tähendab sõna “kohuke”. Enamus meeskondadest arendas hariduse probleemidele lahendusi pakkuvaid digitaalseid lahendusi, kus suured lootused olid pandud tehisajule,” tutvustas Janika Leoste häkatoni ideid.
Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi direktori Tiia Õuna sõnul oli häkatoni eriliseks väärtuseks hariduse reaalsetele väljakutsetele lahendusvõimaluste otsimine, näiteks, nagu haridusasutuste juhtimiskvaliteedi tagamine, õppijast lähtuvad paindlikud ja töökohapõhised õpivõimalused, õppimise visualiseerimine jm.
“Kindlasti toetab selline koosloome formaat, kus saavad koos olla erineva vanuse ja õpi- ning töökogemusega inimesed eriti hästi koostöist õppimist,” kinnitas Tiia Õun.
Tähtis ja vastutusrikas roll kogu ürituse õnnestumisel oli vabatahtlikest mentoritest koosneval tugivõrgustikul, kes pakkusid meeskondadele abi nende ideede ja lahenduste testimisel ning katsetamisel kogu nädalavahetuse vältel. Tiimides lõid kaasa nii õpetajad, ülikoolide õppejõud, õpilased, lapsevanemad, haridustehnoloogia iduettevõtted, ajakirjanikud. Noorimad häkatonil liftikõne pidajad olid kümneaastased ning vanimad olid 75 eluaasta künnise ületanud.
Võitjateks osutusid žürii hinnangul lahendused, kus olid tasakaalus nii kvaliteet, asjakohasus, originaalsus, rakendatavus, jätkusuutlikkus kui ka laiendatavuse võimalus. Lisaks hinnati meeskonda tervikuna ning seda, kuidas meeskond kolme päeva jooksul oma ideega mentorite toel edenes.
Kokku tunnustati rahaliste ja mitterahaliste ideedega 14 meeskonda: Digiabi, KOIT, Edmap, Estonian Odyssey: Learning through narrative based-game, Transful, Stories about Baltics, Siftlab, Claar Education, Õpivaim, KaiMeRa, AI Tools for Teachers in Estonia, Vestlur, Inu, MyZone.
Haridushäkatoni eesmärk oli 48 tunni jooksul töötada meeskondlikult välja ja katsetada uudseid ideid, mis parandavad hariduse kättesaadavust või pakuvad lahendusi olemasolevatele probleemidele. Häkatoni liftikõnesid saab järelvaadata Tallinna Ülikooli Youtube’i kanalist.
- Häkatoni korraldas Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut koostöös EdTech Estonia ja Startup Estoniaga. Parimatele lahendustele pani auhinnad välja Tallinna Ülikool, Eesti Haridus- ja Teadusministeerium, Ülemiste City, Lae End, Praktikal, Tallinna Haridusamet, Tallinna Rahvusvaheline Kool, Tallinna Tehnikaülikool, Telia, Selver, Bonolab jt.