Lennuakadeemia piloodiõpe laieneb rahvusvahelistele turgudele
Jaanuaris avab Eesti Lennuakadeemia vastuvõtu ingliskeelsele ärilise lennutranspordi piloodi õppekavale, mida saab läbida ühe või kolme aastaga.
Õppekava muudavad Euroopas ainulaadseks selle kaks erinevat sihtgruppi. Üheks sihtgrupiks on piloodid, kes töötavad või on töötanud lennundussektoris, kuid kel puudub kõrgharidus, mis võimaldaks karjääriredelil järgmist sammu teha. Neile sobib õppekava 1-aastane versioon, mille fookuses on lennunduse ärilise külje tundma õppimine.
„Ühe aastaga tehakse suur hüpe ja omandatakse kõrgharidus, mis võimaldab piloodil mingis eluetapis lennunduses edasi liikuda ja ka oma kompetentsi suurendada,“ ütles õppekava juht, staažikas piloot Meelis Koovit. Õppekava nominaalne maht 180 ainepunkti ei jää 1-aastase versiooni puhul sugugi täitmata. Kahe aasta mahu täidavad kutseline piloodilitsents (CPL/ATPL) ja varasem töökogemus, mis kantakse üle ainepunktideks. Boonuseks on võimalus õppida töö kõrvalt endale sobival ajal, kuna õpe on veebipõhine ja kohaletulek on vajalik vaid lõpueksami sooritamiseks.
Teise sihtgrupi moodustavad need, kelle unistuseks on omandada korraga nii piloodilitsents kui ka kõrgharidus. Selleks kulub juba kolm aastat ja õppetöö toimub lennuakadeemias kohapeal kontaktõppes. Kui kutselistel pilootidel on piloodi erialaõpe varem läbitud, siis nullist alustajatel seisab see ees.
Ärilise lennutranspordi piloodi õppekaval on märkimisväärne ühisosa ka teise ingliskeelse õppekavaga – kommertslennunduse juhtimisega. Õppekavasid seovad neisse integreeritud Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühenduse (IATA) kursused, mille pakkumise õigus on lennuakadeemial kui IATA volitatud koolitusorganisatsioonil alates 2021. aasta kevadest.
„Lennuakadeemia uued ingliskeelsed õppekavad on kasuks nii Eesti lennundusele kui ka riigile tervikuna, sest kvaliteetse haridusteenuse eksport tõstab meie rahvusvahelist mainet ja tuntust igas mõttes,“ kommenteeris Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu. Tema hinnangul areneb kogu sektor seda jõulisemalt, mida rohkem kogemustega ja haritud lennunduseksperte meil on.