1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. NAERATA BUSSIJUHILE I Parim bussijuht Jüri Noorsalu hindab reisijate naeratusi
NAERATA BUSSIJUHILE I Parim bussijuht Jüri Noorsalu hindab reisijate naeratusi

NAERATA BUSSIJUHILE I Parim bussijuht Jüri Noorsalu hindab reisijate naeratusi

Mis teeb ühest bussijuhist hea bussijuhi? Mida tähendab aga olla parim bussijuht? Kas see nõuab tehnilist täpsust, klienditeeninduse oskusi või hoopis midagi enamat – isiklikku pühendumust ja armastust oma töö vastu? 2024. aasta parima bussijuhi tiitli pälvinud Jüri Noorsalu rääkis heade uudiste portaalile GoodNews antud intervjuus lähemalt, millised omadused ja kogemused aitavad tal reisijate ootusi ületada, kuidas ta suudab säilitada rahu ka kõige keerulisemates olukordades ning mida tähendab tema jaoks parima bussijuhi tiitel.

Bussijuhi teekonna algus ja elukutse leidmine

Jüri Noorsalu bussijuhi karjäär algas 2000. aastal, kui ta töötas väikeses ettevõttes autokaupluse juhina. Üks juhuslik tööpakkumine viis ta bussirooli, kuigi tal polnud veel vastavaid lube. „Järgmisel nädalal olin juba autokoolis, ja nii algas minu teekond bussijuhina,” meenutab Noorsalu. Kuigi ta proovis ka veoautojuhi ametit, tõmbas inimeste vedamisega seotud töö teda rohkem. Alates 2006. aastast on ta sõitnud ainult bussiga ja viimased kolm aastat Lux Expressis.

Jüri Noorsalu. Foto: Tanel Meos/Lux Express

Reisijate tänu ja kiitus motiveerib

Noorsalu sõnul on ideaalne reisija selline, kes järgib reegleid ega häiri kaasreisijaid. Tema arvates muudab isegi lihtne „aitäh” atmosfääri paremaks. „Kui reisija naeratades tänab turvalise ja meeldiva sõidu eest, teeb see alati tuju heaks,” tunnistab ta. Tipi asemel hindab ta enim sõbralikku suhtlemist ja väikeseid žeste – tihti antakse bussijuhtidele näiteks kommi või õunu. „Peamine väljakutse on reisijate mugav ja stressivaba sihtkohta toimetamine, kuid naeratavad ja tänulikud reisijad teevad töö kergemaks,“ lisab Noorsalu.

Peamine väljakutse on reisijate mugav ja stressivaba sihtkohta toimetamine, kuid naeratavad ja tänulikud reisijad teevad töö kergemaks.

Turvalisuse tagamine ja valmisolek kriisideks

Bussijuhi töö nõuab pidevat valmisolekut ootamatusteks, olgu tegemist tehnilise rikke või meditsiinilise hädaolukorraga. Noorsalu rõhutab rahu ja kainet mõistust kriisiolukordades. Ta on läbinud esmaabikursuse ja vajadusel saanud abi ka reisijatelt. „Meie bussid on heas korras, kuid pisemate rikete kõrvaldamiseks on tööriistad olemas,” selgitab Noorsalu, lisades, et linnadevahelised vahemaad pole pikad ja kiirabi jõuab alati kiiresti appi.

Igapäevased rutiinid ja professionaalne kasv

Bussijuhiks olemine on Noorsalu jaoks midagi enamat kui töö – see on kirg. „Kui töö pakub rõõmu ja teed seda armastusega, muutub see kireks,” ütleb ta. Enne igat sõitu järgib ta rutiine, nagu bussi tehnilise seisukorra kontroll ja ilmaolude analüüs kolleegidega. „Sujuv ja turvaline sõit, mida reisijad hindavad, on minu töö suurim saavutus.” Lux Expressis alustades oli tal juba 18 aastat kogemust, kuid Noorsalu sõnul õpib iga päev midagi uut. „Kogemused ja professionaalsus kasvavad pidevalt,” märgib ta.

Kui töö pakub rõõmu ja teed seda armastusega, muutub see kireks.

Jüri Noorsalu. Foto: Tanel Meos/Lux Express

Erilised hetked ja tähendusrikkad kogemused

Kõige emotsionaalsemaks hetkeks peab Noorsalu tänavuse parima bussijuhi tiitli võitmist. „See oli minu jaoks väga eriline ja motiveeriv, sest tunnustus hästi tehtud töö eest annab energiat ja innustab veelgi rohkem pingutama,” räägib ta. Kuigi tema bussis on sõitnud nii kuulsused kui ka meeldejäävad reisijad, hindab ta enim igapäevaseid rõõmuhetki, mida inimesed talle pakuvad.

Tunnustus hästi tehtud töö eest annab energiat ja innustab veelgi rohkem pingutama.

Sõnum reisijatele

Noorsalu usub, et bussijuhi amet on midagi, mis sobib neile, kellele meeldib suhelda, naeratada ja abiks olla. „Bussijuht on lisaks juhile ka klienditeenindaja. Me peame looma sõbraliku õhkkonna, aitama pagasi paigutamisel ja vahel isegi nalja tegema,” kirjeldab ta. Reisijatele on tal üks lihtne, kuid tähtis sõnum: „Kasutage ühistransporti, kinnitage turvavöö ja olge tublid! Kohtumiseni Lux Expressi pardal!”

Parima bussijuhi tiitel – tunnustus ja motivatsioon

Esimesel märtsil alanud konkursil osales 165 Lux Expressi bussijuhti üle Eesti, keda hinnati viies erinevas kategoorias: teenindusoskus, tehniline sõiduoskus, liiklusteooria teadmised, kolleegide hinnang ja sõiduosavus. „Konkurents oli tugev, ja kuigi iga juht tegi oma igapäevast tööd, mitte tingimata konkursi nimel pingutades, olen uhke, et suutsin saavutada parima tulemuse,” jagab Noorsalu oma muljeid.
Tema sõnul on Lux Expressi meeskond alati „pidevas hindamises”, sest reisijate ja kolleegide ootustele vastamine nõuab järjepidevat pühendumist. „Tiitel näitab, et hästi tehtud tööd märgatakse ja hinnatakse, ning see motiveerib mind veelgi paremini pingutama.“