Avaleht Tunnustus PALJU ÕNNE I 10 000-eurose disaini meistriklassi peapreemia võitis Dipperfox
PALJU ÕNNE I 10 000-eurose disaini meistriklassi peapreemia võitis Dipperfox

PALJU ÕNNE I 10 000-eurose disaini meistriklassi peapreemia võitis Dipperfox

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) tootearenduse programmi „Disaini meistriklass“ 10 000 euro suuruse peapreemia võitis ekskavaatori lisaseadmena mõeldud kännupuuri loonud Dipperfox.

Disaini meistriklass on tootearenduse programm, mis võimaldab ettevõttesse tekitada kompetentsi turu ja tarbija mõistmiseks, ressursside juhtimiseks ning toodete iseseisvaks arendamiseks tulevikus, sh kiire testimine ning prototüüpimine. Teisipäeval toimunud meistriklassi finaalis esitlesid programmis osalenud ettevõtted oma arendusideid ja prototüüpe žüriile, kuhu kuulusid Yrjö Ojasaar, Otto Pukk, Hannes Seeberg, Martin Goroško ja Aigi Kukk. 10 000-eurose auhinna edasiseks disaini edasiarendamiseks võitis ettevõte Dipperfox, mis sai ühtlasi ka publiku lemmiku tiitli.

Disaini meistriklassi võitja Dipperfox töötas programmi käigus välja uudse kännupuuri, mis suudab eemaldada kännu 20 sekundiga ning puurida seda kuni meetri sügavusele, mis omakorda võimaldab vajadusel koheselt samale kohale istutada asemele uue puu. „Ilma meistriklassita poleks me sellise ajaga kindlasti nii kaugele jõudnud. Edasi arenes ka meie oma tiim ning õppisime tundma ja mõistma toote kasutajaid. Tänu nende tagasisidele saime teada, mida oma kännupuuri juures parendada. Arendasime prototüübist välja valmis toote – vahetatavate lõiketeradega kännupuuri, sõnas Dipperfoxi juht Jaana Külm ning lisas: „Dipperfoxi brändi edasiarendamiseks on vaja jätkata innovaatilise tootearendusega, näiteks arendada välja horisontaalpuur maanteealuseks torude ja truupide tegemiseks.“

EASi tootearenduse ja disaini projektijuhi Aigi Kuke sõnul oli žürii võitja osas üksmeelne. „Dipperfox on programmi jooksul välja arendanud reaalsete konkurentsieelistega innovaatilise toote. Rõõm on näha, kuidas ettevõte on jõudnud tänaste tulemuseni läbi strateegilise disanmõtlemise, olles tootearenduse protsessis kliendiga tihedas kontaktis,“ ütles Kukk.

Kuke sõnul on programm aidanud ettevõtetel jõuda lähemale oma klientidele, kellega koostöös loodud ja testitud prototüübid aitavad samm-sammult jõuda aina paremate toodete ja teenusteni. „Disaini meistriklassiga soovimegi pakkuda ettevõtetele vajalikke teadmisi ja praktilisi tööriistu, et kasutada strateegilist disaini tootearenduses, mis võimaldab ettevõttesse tekitada kompetentsi turu ja tarbija mõistmiseks ning toodete iseseisvaks arendamiseks tulevikus. Lisaks on see erakordne võimalus kasutada kogu teekonna jooksul professionaalsete disainijuhtide ja ekspertide abi uue toote või teenuse arendamisel,“ kommenteeris Kukk.

Programmi viivad läbi suurte kogemustega koolitajad Kaarel Mikkin ja Jane Oblikas ning 15 tipptasemel disainijuhti (Janno Siimar, J. Margus Klaar, Sven Sõrmus, Mihkel Masso, Alari Orav ja paljud teised.) Lisaks on igale koolituspäevale kaasatud praktikutest ettevõtjad, kes jagavad oma kogemusi tootearendusest ja disaini rakendamisest oma ettevõttes, näiteks Cleveron, Reet Aus, Bolt jt.

Disaini meistriklassi eesmärk on juurutada ettevõtetes disainmõtlemist ja kasvatada strateegilise disainikasutuse võimekust eelkõige läbi disainist juhitud tootearendusprotsesside rakendamise. Programmi lõpuks jõuab ettevõte uue toote või teenusedisainini ehk valmis on prototüüp ja hiljemalt aasta pärast on turule toodud uus või oluliselt täiendatud toote- või teenusedisain.

Järgmine meistriklass toimub eelolevast sügisest kuni uue aasta kevadeni.

EASi loodud programmi „Disaini meistriklass“ aitavad ellu viia BDA Consulting, Brand Manual ja Design Minds.

LEAVE YOUR COMMENT

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga