Veel mõne aasta eest tundus tehisintellekt kui võõras tehnoloogiaime, siis täna kasutab seda suurem osa noori igapäevaselt ning tehisarust leitakse tuge ka koolitükkide lahendamisel.
Norstati läbiviidud uuringust ilmnes, et igapäevaelus puutub kokku ja kasutab tehisintellektil põhinevaid rakendusi kaks kolmandikku 14-19 aastastest õpilastest.
Väitega, kas tehisintellektist on õppeprotsessis abi, nõustus 73% uuringus osalenutest. Enim nähakse, et tehisintellektist on kasu keeleõppes, selle tõi välja 52% vastanutest. Tehnoloogiaerialade puhul näeb tehisarus kasutegurit 49% uuringus osalenutest, loodusteadustes (bioloogia, keemia, füüsika ja geograafia) 45% vastanutest ning matemaatikas 44% uuringus osalenutest. Veidi vähem nähakse AI kasutegurit sotsiaalteaduste, ajaloo, kirjanduse, kunsti ja muusika õppeaine raames, mille märkis ära 29% vastanutest.
Kuna AI pakub interaktiivseid õppematerjale, siis näeb 73% uuringus osalenutest, et tehisintellekti toel on võimalik õppimist huvitavamaks ja arusaadavamaks muuta. Poolte vastanute sõnul aitab tehisintellekt neil uusi oskuseid omandada. Kolmandik vastanutest näeb AI-d hea partnerina õppeprotsessis, sest selle kaudu saab tehtud tööle tagasisidet küsida, et seda vajaduse korral veel kvaliteetsemaks viimistleda.
Kolmandik vastanutest näeb AI-d hea partnerina õppeprotsessis, sest selle kaudu saab tehtud tööle tagasisidet küsida, et seda vajaduse korral veel kvaliteetsemaks viimistleda.
Uuringus küsiti noortelt, kas tehisintellekti õpe peaks kuuluma õppeprogrammi – sellega nõustus 76% vastanutest. Üks põhjuseid seisneb selles, et 64% vastanud noortest usuvad, et oskus tehisintellekti kasutada aitab neid tulevikus tööle kandideerimisel. Pisut enam usuvad meesoost vastanud, et AI-st on tööl leidmisel abi – väitega nõustus 68% noormeestest ja 61% neidudest.
“Uuringust ilmneb, et noored on tehisintellekti oma kooliellu kaasanud ning saavad seeläbi ka olulisel määral elu mugavdada. Samal ajal peab täna iga koolinoor iseseisvalt jälgima, et ta tehisaru toel enda õppimisprotsessi liialt mugavaks ei muudaks. Näiteks kodutööks jäänud referaate, kirjandeid või matemaatikaülesandeid on võimalik lahendamiseks anda ka tehisarule, kuid sel moel ei suuda õpilane kontrolltööde ja eksamite ajal tõestada, et vajalikud teadmised on omandatud,” ütles Solve for Tomorrow programmi juht Egle Tamelyte ning lisas, et AI-d võimalik kasutada ka kui eraõpetajat, kellelt saab küsida selgitusi ja vihjeid ülesande lahendamiseks – sestap võib AI-d kasutades efektiivsemalt õppida omandada kui üksi pusides.
Uuring telliti Samsungi koolinoortele suunatud ideekonkursi Solve for Tomorrow raames.
- Solve for Tomorrow ideekonkursil tuleb osalejatel välja mõelda idee, kuidas kasutada tehisaru selliselt, et noored sealjuures ise paremateks õpilasteks saaks.
- Auhinnafondiks on Samsung välja pannud 16 000 eurot.
- Osa võtma oodatakse 9.-12. klassides õppivaid 3-5 liikmelisi võistkondi.
- Enda võistkonna saab kirja panna kuni 7. oktoobri õhtuni aadressil.