Kettagolfi ketastele jälgimisseadmeid valmistav noorte ettevõtmine Spotter pälvis Baltikumi võistlusel Solve for Tomorrow 2. koha, auhinnaks 5000 euro väärtuses tehnikaseadmeid.
Finaali pääses igast riigist viis parimat noorte võistkonda, kes pidid esitama oma ideid ja nägemust, kuidas tehnoloogiat kasutades tuua tagasi tasakaal digi- ja reaalmaailma vahele. Võitjaks osutus Läti noorte võistkond, kelle ideeks on luua rakendus, mis aitab kokku viia tööst huvitatud noori ja ettevõtteid, kes võiks tööd või praktikaid pakkuda. Tihedas võistluses jäi 3. kohale samuti lätlaste idee luua rakendus, mis aitaks salvestada ja edastada infot inimeste eridieetide ja allergiate kohta.
„Võistlus oli tõsiselt tihe ja konkurentide ideed olid väga tugevad. Seega oli 2. koht meie jaoks väga hea tulemus. Sellised võistlused aitavad väga hästi oma ideid edasi arendada ja leida kohti, mida paremaks muuta. Samas näha ka seda, mida teised mõtlevad,“ kommenteeris Spotteri esindaja Artur Sepp. “Auhinnaks saadud 5000 euro eest tehnikaseadmeid kulub igal juhul väga ära. Saame seda kasutada Spotteri veelgi edasi arendamiseks.”
„Võistlus oli tasavägine. Eelkõige on meil kõige suurem rõõm sellest, et noored suutsid välja tulla nii paljude huvitavate ideede ja projektidega ning neid ka võistluse jooksul tublilt arendada,“ märkis programmi Solve for Tomorrow juht Egle Tamelyte. „Loodame, et paljud noored said programmis osalemisest innustust ja motivatsiooni alati oma hulljulgeid ideid pakkuda ning oskustki neid ka edukalt arendada ja esitada. Kavatseme programmiga jätkata kindlasti ka edaspidi ja ootame taas noori osalema.“
Lisaks esindas Eestit võistlusel veel neli noorte võistkonda. Konnekt on samuti õpilasfirmast välja kasvanud digitaalsete õpilas- ja muude kaartide rakendus. Võistkond Aktiivsed soovib luua noortele õppevideoid ja taskuhäälinguid. Võistkond Vaksolt planeerib luua rakenduse, mille kaudu saab broneerida Covid-19 vastu vaktsineerimist ja koondab kõike viiruse kohta käivat informatsiooni. Noored võistkonnast Alfa Teaching sooviksid kasutada tehisintellekti, et luua õppimist aitav programm, mis abistaks noort just tema kasutajaharjumustest ja eelistustest lähtuvalt.
Võistluse peaauhinnaks oli 5000 eurot rahas ja 5000 euro väärtuses tehnikaseadmeid. Kogu auhinnafondi suuruseks oli 18 000 eurot. Võistluse käigus läbisid kõik noored mitmeid võistlusvoore, iga võistkond sai oma mentori ja läbiti ka disainmõtlemise koolitus.