Avaleht Haridus Distantsõpe on kasvatanud autoerialade praktika olulisust
Distantsõpe on kasvatanud autoerialade praktika olulisust

Distantsõpe on kasvatanud autoerialade praktika olulisust

Koroonaviirustest tingitud distantsõpe on muutnud autotehnikute koolitamise keeruliseks ning praktika vajaduse kriitilisemaks. Praktilise eriala õpe videokanalites on kutsekooli õpetajate hinnangul komplitseeritud ning pikisilmi oodatakse kontaktõppe lubamist. Virtuaalne õpe on omakorda nihutanud oskuste lihvimise raskuskeskme praktikaperioodile.

Amservi järelteeninduse juhi Ahti Aasala sõnul erineb autoeriala õpe paljudest teistest seetõttu, et seda pole võimalik kodus arvutiekraanil praktiseerida – õppuritel on vaja oskuste omandamiseks reaalset praktikat. “Oleme Amservis vaatamata koroonaviiruse levikule praktikante vastu võtnud ning viinud läbi nende juhendamisi ja töid nii, et tervis oleks hoitud, aga samas ka oskused proovile pandud.” Hetkel on Amservi esindustes üle Eesti nii mootorsõiduki tehniku-, automaalri- kui autoplekksepp-komplekteerija praktikaid sooritamas kokku 23 õpilast.

Kõige rohkem on Aasala hinnangul aga puudu autoplekksepp-komplekteerija eriala lõpetajatest, kes on ühtlasi ühed kõrgemini tasustatud töötajad nii Amservi autotöökodades kui ka mujal sektoris. “Autoplekksepp-komplekteerija töö eeldab väga põhjalikku auto ja ka laiemalt tehnika tundmist. Nende spetsialistide kasutusse usaldatakse autoteeninduse kõige uudsem ja kallim tehnoloogia ning süsteemid,” põhjendab ta.

Tallinnas Amservi Järve esinduses praktikal olnud Arabella Tero kogemus oli vaatamata pandeemiale väärtuslik. “Praktika on minu ja kindlasti ka teiste kutseõppijate jaoks väga oluline osa õpingutest. Koroona tõttu sattus see suure küsimärgi alla, sest polnud selge, missugustes asutustes töö jätkuda saab. Kartsin alguses, et äkki ei võetagi praktikale, aga vaatamata pandeemiale võeti mind Amservis väga soojalt vastu. Lisaks tehnilistele oskustele õppisin palju just selle kohta, kuidas keerulistel aegadel inimesed kokku hoiavad ja teevad kõik, et tööd teha oleks turvaline nii enda kui ka kliendi jaoks,” sõnas ta.

Tallinna Järve esinduse praktikant Marko Jürgens lisab, et kiiresti muutuvas keskkonnas tehtud praktika andis võimaluse näha, kuidas töö erinevates oludes praktikas välja näeb – näiteks kuidas toimetati koroonakriisis tekkinud väljakutsetega.

Amservi praktikale saamiseks oodatakse noortelt aktiivsust ja pühendumist. “Meie jaoks on väga oluline õpilase enda huvi omandatava eriala ja praktika tegemise vastu, sest niisamuti panustavad väärtusliku praktika pakkumiseks oma aega ja energiat ka meie töötajad. Kõik meie praktikandid saavad endale kogenud mentorid, kes teevad ise samas valdkonnas tööd ning kelle ülesandeks on praktikanti juhendada ning talle kogemuste ja nõuannetega toeks olla,” räägib Aasala, kelle sõnul on eduka praktika jaoks oluline mõlema poole panus.

Amservis on praktika juhendajaid, kes kuuluvad ühtlasi ka riiklike kutseeksamite hindamiskomisjonide koosseisu ning neil on hea ülevaade sellest, millised on autoeriala lõpetajate teadmised ja praktilised oskused. “Hindamiskomisjonide kogemuse põhjal saame praktika käigus suunata noori vajadusel teadmisi ja oskusi täiendama, et õpilane tunneks ennast kutseeksamil kindlalt ja sooritaks eksami edukalt,” lisas Aasala.

Amservi praktikale saamiseks tuleb saata noortel ettevõttele oma sooviavaldus. Lisaks pakub Amserv motiveeritud autoeriala õppuritele ka võimalust kandideerida 1000-eurosele stipendiumile. Stipendium määratakse ühe õppeaasta jooksul Tallinna, Pärnumaa, Järvamaa ning Viljandi kutseõppekeskuste autoeriala õpilastele, kes on avaldanud toetuse saamiseks soovi ja kelle on kool esitanud nominendiks.