Avaleht Eesti elu Eestlaste loodud rakendus lahendab Ameerikas toiduraiskamise probleemi
Eestlaste loodud rakendus lahendab Ameerikas toiduraiskamise probleemi

Eestlaste loodud rakendus lahendab Ameerikas toiduraiskamise probleemi

Eesti iduettevõte CheckSpot plaanib vallutada Ameerika turgu uudse ideega, pakkudas toidukohtadele võimalust tõsta nende efektiivsust ja vähendada raiskamist köögis.

Toidu raiskamise on maailmas muutumas järjest olulisemaks probleemiks ning ÜRO andmetel läheb maailmas raisku kolmandik toodetavast toidust. Eesti iduettevõtte CheckSpot loodud rakendus annab toidukohtadele võimaluse vähendada toiduraiskamist, pakkudes võimalust spontaansete klientide meelitamiseks ebapopulaarsetel aegadel. Selleks  võimaldatakse rakenduse kasutajatele 30-50% allahindlust põhimenüü hinnast.

CheckSpoti üks asutajatest Ken Marten Mällo on veendunud, et Eestis loodud ja testperioodi edukalt läbinud lahenduse järele on nõudlust ka suurtel turgudel ning sihikule võetakse Ameerika toiduturg.

“Eesti iduettevõtted on korduvalt tõestanud oma konkurentsivõimet globaalsetel turgudel ja rahvusvahelised edulood innustavad unistama ja tegutsema suurelt. Meie fookuses on Ameerika Ühendriigid. Sealsed investorid tunnevad Eestit edumeelse IT riigina, kust on pärit mitmed säravad edulood ning see loob järgmisteks õnnestumisteks tugeva vundamendi,” on Mällo veendunud.

Ameerika toiduturg võetakse sihikule peale turutesti lõppu Eestis. “Ameerikas on väljas söömise turg üüratult suur, kuid ka konkurents toidukohtade vahel tugev ning paljud sealsed restoranid on hädas sellega, et külastajad liiguvad vaid tipptundidel. Ebapopulasetel aegadel tühjalt seisvate laudadega kaasnevad mitmed probleemid alates ebaefektiivsusest restorani töös lõpetades toidu raiskamisega köögis. Meie visiooniks on ühelt poolt tõsta restorani efektiivsust ning teiselt poolt teha söömine paindliku külastaja jaoks kuni poole võrra soodsamaks,” selgitas Mällo.

Stockholmi Keskkonna Instituudi uuringu andmetel tekib Euroopa Liidus igal aastal ligikaudu 100 miljonit tonni toidujäätmeid, mis tähendab ressursside raiskamist, negatiivset mõju keskkonnale ja suurt kulu.

Ajujaht äriideede konkursil osalenud idufirma rakendusest näevad kasutajad nimekirja lähimatest toidukohtadest ja nende poolt pakutavatest soodustustest, mis jäävad 30-50% vahele.  Kui valik toidukoha osas tehtud, ei ole vaja teha muud, kui kohale jõudes näidata rakendust klienditeenindajale. “Kasutajad on rahul sellega, et saavad avastada uusi toidukohti ja süüa tunduvalt soodsamalt. Restoranide omanikud toovad aga välja, et meelitame kohale uusi kliente, kes ei kattu nende tipptunni püsiklientuuriga. Tänu sellele suurenevad nii toidukoha käive kui efektiivsus,” jagas Mällo turutestis osalejate tagasisidet.

CheckSpot rakenduse loojad on veendunud, et kuna Eestis on huvi lahenduse vastu olemas nii restoranidel kui ka klientidel, on rakendusel võimalus ka Ameerika turul edukalt läbi lüüa. “Meie plaan on parandada söögikohtade käivet 20% tühjade kohtade arvelt. Eestis on meiega liitunud kümmekond restorani ja mitu tuhat kasutajat ning tagasiside on positiivne mõlemalt poolt,” tõi Ken Marten Mällo välja.

Erinevalt teistest sarnastest tegijatest toob CheckSpot toidukohta kohale spontaansed sisse jalutavad kliendid konkreetse toidukoha jaoks ebapopulaarsetel kellaaegadel, näiteks lõunaks restorani või õhtusöögiks kohvikusse. CheckSpoti soodustuse saamiseks tuleb näidata rakendust teenindajale ning soodustus laieneb kogu pakutavale menüüle ehk klient ei pea toidukohas valima piiratud päeva- või kampaaniapakkumiste hulgast.

CheckSpoti rakendus on saadaval nii Androidi kui ka iOSi mobiilsete seadmete kasutajatele: https://checkspotapp.com/.

Kommentaarid