
Tallinna Lilleküla ringmajanduskeskuses algas sel kevadel Eesti esimese iseteenindusliku jäätmejaama testimine, mille eesmärk on muuta jäätmete äraandmine elanikele lihtsamaks ja mugavamaks. Lahendus võimaldab registreerida jäätmeid veebis või kohapeal iseteeninduskassas.
Tallinna abilinnapea Margot Roose sõnul on tegemist märgilise sammuga. „Tallinn kaasajastab hoogsalt jäätmemajanduse valdkonda ja loob koostöös ettevõtetega linlastele mugavaid ja uuenduslikke lahendusi. Iseteeninduse käivitamine ringmajanduskeskuses aitab hoida kokku linlaste aega ja muudab jäätmete üleandmise veelgi lihtsamaks,“ ütles Roose.
Iseteeninduse käivitamine ringmajanduskeskuses aitab hoida kokku linlaste aega ja muudab jäätmete üleandmise veelgi lihtsamaks.
Tallinna Ringmajanduskeskuse juhataja Rein Kalle sõnul on pealinn selles valdkonnas Eestis teerajaja. „Lilleküla ringmajanduskeskuses testitav nutikas jäätmejaam tunneb kliendi ära ja avab talle automaatselt tõkkepuu. See teeb protsessi kiireks ja sujuvaks. Oleme valmis iseteenindust edasi arendama ja laiendama ka Lasnamäele,“ märkis Kalle.

Ringmajanduskeskusesse saab tuua vaid liigiti kogutud jäätmeid, sest ainult puhas materjal sobib taaskasutuseks. Jäätmete liike kontrollitakse kaamerate abil ning vajadusel on abiks kohapealne töötaja.
Iseteenindusautomaadi kõrval kohapeal abistab külastajat vajadusel jäätmekeskuse töötaja.
- Uue süsteemi arendusse panustasid Eesti ettevõtted Hansab ja Geodata Arendus.
- Hansab tarnis iseteeninduskassa ja seadmed, Geodata Arendus lõi tarkvara, mis integreerub omavalitsuste infosüsteemiga EVALD.
- Iseteenindus pakub kahte võimalust: jäätmete eest saab tasuda veebis ette või kohapeal iseteeninduskassas.